همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز با اسناد متقن و غیر قابل انکاری که در اختیار داریم ،نشان می دهیم دولت آمریکا به شکل رسمی و با برنامه ریزی، نیروهای خود را برای ترور، خرابکاری و اقدام نه تنها علیه ملت ما بلکه ملت‌های منطقه به کار می‌گیرد.

13 aban

13 aban

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای جلیلی در جمع راهپیمایان یوم الله سیزدهم آبان افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند با این اسناد آبروی آمریکا را می‌بریم و به جامعه جهانی، رسوایی بزرگ آمریکا را نشان می‌دهیم و با همه توان و با استفاده از فضای بوجود آمده از 99 درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور، امریکا را به خاطر اقدامات تروریستی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اینکه امروز وزیر خارجه امریکا صحبت از سفارت مجازی و خیالی می‌کند ، بهترین شاهد است که نشان می‌دهد این فرد نه در عالم واقع بلکه در خواب و فضای مجازی و خیالی می‌تواند رویای خود را دنبال کند.

وی گفت: این اظهارات همچنین نشان می‌دهد که خواب بازگشت آمریکا به ایران دیگر تعبیر نخواهد شد.

جلیلی افزود: نکته مهم این است که امریکا بداند جمهوری اسلامی ایران همانگونه که 32 سال پیش اجازه نداد، اقدام‌های نامشروع و غیرقانونی خود را در این کشور دنبال کند و اسناد رفتارهای خلاف و غیرقانونی امریکا علیه ملت ایران را به جامعه بین‌المللی ارایه کرد، امروز هم جمهوری اسلامی ایران با اشراف اطلاعاتی به جامعه جهانی نشان می‌دهد که امریکا متهم اصلی تروریسم دولتی است.

آقای دکتر جلیلی افزود: سئوال اصلی آنها این بوده است که شما نباید حامل پیامی باشید که ناظر بر چگونگی تدبیر امور جوامع و سیاست باشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در زمانی ظهور پیدا کرد که مستکبران زمان علاوه بر انحصار قدرت، علم و ثروت، درصدد بودند که چارچوب فکری جوامع را نیز انحصاری کنند.

آقای جلیلی ادامه داد: آمریکا پس از جنگ سرد به خصوص در دورانی که سرمست از غرور بود، با پایان جنگ سرد سعی کرد با پروژه‌هایی مثل جهانی سازی و حتی لشکرکشی نظامی، آنچه را که به عنوان الگوی خود برای اداره جامعه، سیاست و جهان درنظر دارد، تحمیل کند.

وی افزود: آنها می‌خواستند الگوهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر مبنای یک چارچوب فکری بر اساس آن پارادایمی که موردنظر آنهاست، مبتنی بر اندیشه لیبرال دموکراسی ترویج کنند.

آقای جلیلی گفت: عظمت انقلاب اسلامی ایران از این بود که حرکت مردمی بود که اراده کرده بودند امور خود را بر مبنای دین و تدبیر الهی اداره کنند و بر همین مبناست که حرکت تمام پیامبران الهی با مخالفت طاغوت‌ها و فرعون‌های زمان روبرو شده است.

وی افزود: اولین سوال آنها از انقلاب اسلامی این بود که شما چگونه می‌خواهید امور خود را تدبیر کنید.

آقای جلیلی گفت: تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تقابل دو چارچوب فکری است که یکی تقابل پارادایمی است و تمام نگرانی آنها این است که اندیشه انقلاب اسلامی به پیروی از انبیاء، چارچوبی را بر مبنای اسلام ناب، پایه مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خودش قرار بدهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: آنها از این نگران بودند الگویی به جهانیان ارائه شود که از یکسو تعالی، پیشرفت و حیات جدیدی را برای ملتها به ارمغان می آورد و از سویی دیگر بنیان های تحمیل شده از سوی آمریکا را درهم بشکند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مفاهیم سیاسی در قران کریم مفهوم " رب " است، گفت: ربوبیت، یکی از مهمترین معرکه اصلی انبیاء در مقابله با مستکبران و طاغوت‌ها زمان خود بوده است.

آقای دکتر جلیلی افزود: عمده مخالفت مستکبران و طاغوت‌ها با پیامبران، درباره مفهوم ربوبیت بوده است.

وی گفت: آنچه که موجب دعوای پیامبران با طواغیت بوده بر سر خالقیت نبوده بلکه بر سر مفهوم ربوبیت بوده است و بر سر اینکه تدبیر و سیاست جوامع چگونه و بر دست چه کسی باشد.

وی افزود: بر همین مبناست که نخستین سوال مستکبران و فرعون از پیامبران الهی این بوده است که شما قائل به ربوبیت چه کسی هستید؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مهم‌ترین مقاومت در برابر پیامبران این بوده است که آنچه شما به عنوان دین اراده می‌کنید نباید به چگونگی تدبیر امور جامعه کار داشته باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی تکثیر شده است، گفت: امروز ویژگی حرکتهای مردمی در تمام جهان به ویژه در سرزمین‌های اسلامی ، مردمی بودن، اسلامی بودن و نفرت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آقای دکتر جلیلی در مراسم گرامیداشت 13 آبان افزود : امروز چارچوب فکری اسلام ناب و اندیشه سیاسی اسلام با تمام قدرت در مقابل چارچوب های فکری ابداعی غرب با تمام قامت ایستاده است.

وی به موضوع حضرت موسی (ع) و فرعون اشاره کرد و گفت: دغدغه فرعون نسبت به حضرت موسی (ع) این بود که حضرت موسی (ع) ربوبیت الهی دارد و بر این مبنا باعث از بین رفتن چارچوب های فکری و حکومتی فرعون شده است.

آقای جلیلی افزود: مهمترین دغدغه فرعون این بود که نکند طریقه جدیدی ارائه شود و طریقه ای که حاکم است از بین برود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت : مهمترین فریاد فرعون این است که اینها آمده اند طریقه و الگو و مدلی را که حاکم است از بین ببرند.

آقای جلیلی افزود: امروز دعوای انقلاب اسلامی و آمریکا بر سر این است که چه کسی باید مبدأ ربوبی باشد.

وی گفت: الگوی مردمسالاری دینی یعنی الگویی که مردم اراده کردند و می خواهند دستورات الهی بر شئون مختلف زندگی آنان حاکم باشد در برابر الگوی استکباری که به دنبال آن است که یک درصد بتواند بر 99 درصد مردم حکومت کند ایستاده است.

آقای جلیلی با نگاهی اجمالی به روند سالهای قبل از انقلاب اسلامی و 33 سال گذشته از انقلاب افزود: این روند نشان می‌دهد فرعونیان در چنین روزی با تبعید امام (ره) سعی کردند مانع تولد موسی(ع) انقلاب اسلامی شوند اما این قدرت متولد شد.

وی گفت: پس از 15 سال با بازگشت حضرت امام (ره)، موسی انقلاب اسلامی در قامت جوانی رشید به پاخواست و استکبار با تمام قوت و با استفاده از تمامی ظرفیت های نظامی ، اقتصادی و سیاسی به مقابله با آن برخاست.

آقای جلیلی افزود : در این 33 سال این شجره طیبه تنومندتر ، مستحکم تر و ریشه های آن عمیق تر و گسترده تر شده است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت : امروز ما شاهد جوانه های این درخت در سایر سرزمین های اسلامی هستیم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقبیح ارکان حاکم بر نظام فکری غرب تاکید کرد : اسلام ناب با تمام قدرت در برابر چارچوب های فکری غربی و با تمام قامت ایستاده است.

آقای جلیلی در ادامه سخنانش در جمع پرشور راهپیمایان یوم الله سیزدهم‌ابان ماه تصریح کرد: ساحران فرعون زمان به قدرت انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند و این در حالی است که آنان هر روز متحدان خود را بیش از گذشته از دست می‌دهند.

جلیلی در تبیین نتایج جدا شدن متحدان فرعون زمان تأکید کرد: تهدیدهای توخالی و فرضی بر ضد ایران، چاره امروز آمریکاییهاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی حرکت امریکا در مقابله با ملت شجاع ایران را نتیجه نگرش فکری حاصل از پیدایش این نظام سیاسی دانست و با اشاره به اقدامات آمریکا گفت: روش‌های کاخ سفید، همان فرمول قدیمی اما با شیوه‌های جدید است که این نگرش هم نتیجه جریان کاپیتالیسم بر مبنای تروریسم محسوب می‌شود.

جلیلی افزود: جریان کاپیتالیسم بر مبنای تروریسم تلاش کرد با کشتارهای دسته جمعی سرخپوستان، سیاه پوستان و رخدادهایی مثل جنگ ویتنام سیاست‌های خود را به پیش ببرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، ماجرای مک کارتی را نمونه دیگری از تلاش مذبوحانه آمریکا در به انحراف کشاندن افکار عمومی از تهدیدهایی دانست که نظام سیاسی آمریکا را به چالش کشیده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنرانی در جمع راهپیمایان مراسم 13 آبان گفت: چرا بر اساس نظرسنجی مؤسسات آمریکایی، متوسط میزان تنفر از آمریکا بیش از 85 درصد در سطح جهان است؟‌ مخالف جای خود دارد.

آقای دکتر جلیلی افزود: امریکا امروز باید به مردم خودش پاسخ دهد که صرف میلیاردها دلار هزینه و اشغال غیرقانونی کشور عراق، چه دستاوردی داشته است؟

وی گفت:‌ آیا به جز کشته شدن ده ها هزار سرباز و تریلیاردها دلار هزینه از سرمایه های آمریکا چیز دیگری داشته است؟
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امریکا امروز با مقاومت دولت ، ملت و مردم عراق روبرو است و ناچار به خروج از سر استیصال و به شکل ذلیلانه است.

جلیلی گفت: امروز سؤال افکار عمومی جهان این است که چرا باید کشوری بتواند به خودش اجازه دهد کشورهایی را اشغال کند و فقط در صحنه افغانستان بیش از 48 هزار انسان غیرنظامی کشته شدند، بیش از 200 هزار نفر مجروح شدند .
وی افزود: حال سؤال این است که چند نفر از تروریست‌های مورد ادعای شما مورد هدف قرار گرفتند؟

جلیلی گفت: در صحنه عراق امروز، بیش از 820 هزار کشته و مجروح برجای مانده است و این رفتار و اخلاقی است که امریکایی‌ها به نمایندگی از مردم این کشور ارائه کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در صحنه جهانی به برکت شهدای انقلاب اسلامی و به برکت بیداری اسلامی که الهام بخش برای سایر بیداری‌ها در جهان شده است به فضل خدا، شیوه‌های نخ نمای گذشته برای دشمن هیچ ثمری نخواهد داشت.

جلیلی افزود: در همه محورهایی که امریکا در موضع مدعی قرار گرفته، خودش نه تنها متهم بلکه مجرم اصلی است.

وی گفت: آمریکا تنها مجرم اصلی استفاده از سلاح های غیر انسانی و غیرقانونی کشتار جمعی است و باید محاکمه شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز آمریکا بزرگترین مجرم حقوق بشر است و تصاویری که نشان می‌دهد در حضور سربازان عراقی، انسان‌های بیگناه سربریده می‌شوند به عنوان سند ننگ آمریکا و سند نقض حقوق بشر در معرض افکار عمومی جهان قرار دارد.

جلیلی گفت: رفتاری که آمریکا در اشاعه سلاح‌های هسته‌ای با رژیم صهیونیستی دارد، باید بحث و بررسی جدی شود.

وی افزود: امروز ما در همه صحنه‌ها مدعی هستیم که امریکا خود متهم اصلی، بلکه مجرم اصلی است نه تنها در بحث سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر، بلکه امروز ما مدعی هستیم دولت آمریکا دولتی است که از ترور و ابزار نامشروع برای پیشرفت خود و پیشرفت مقاصد خود بهره می‌گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این ادعا، ادعای فرضی نیست و بر خلاف آمریکا که بر اساس موهومات و سناریوهای هالیوودی ادعا می‌کند، بر اساس اسناد متقن، مدعی هستیم.

جلیلی افزود: 32 سال پیش در همین مکان جوانان ملت، اسناد متقنی را به جهانیان نشان دادند که نشان می‌داد امریکا درصدد مبارزه و مقابله با حرکت مردمی انقلاب اسلامی ایران است و این اسناد غیرقابل انکار بود.

وی گفت: جهان نظاره گر بود که چرا جوانان ما به مقابله با امریکا برخاستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز با احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض خود را به وی تسلیم می‌کنیم.

آقای دکتر جلیلی در ادامه سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان افزود: این ادعایی که ما امروز می‌کنیم، یک ادعای جدید نیست.

وی گفت: حرکت اخیر آمریکا یک حرکت انفعالی در پاسخ به اقدامی است که ما در دو سال گذشته در تعقیب جنایات تروریستی آمریکا داشته‌ایم.

آقای جلیلی ادامه داد: ما در دو سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و به وزارت خارجه آمریکا رسما اسناد تروریستی و رفتارهای تروریستی آمریکا را نشان دادیم و از آنها خواسته ایم ، پاسخگو باشند.

وی افزود: این اقدامی که امروز آمریکا انجام می‌دهد یک اقدام انفعالی برای فرار از تعقیب است و یک حرکت و فرار رو به جلوست تا بتواند خود را از این اتهامات برهاند.

آقای جلیلی گفت: علاوه بر آنچه در دو سال گذشته علیه آمریکا ارائه کرده ایم،امروز از رفتار آمریکا در حمایت و هدایت گروهک‌های تروریستی و مدیریت آنها برای کشتار انسانهای بی‌گناه می‌گوییم و در محضر شما عزیزان و دانشجویان و تمام افکار عمومی جهان دو مجموعه از اسناد را در اینجا به شما نشان می‌دهم، اسنادی که متقن و جدید است، برای برگ، برگ آنها شواهدی داریم و همه آنها را به طور جدی علیه آمریکا در محاکم، پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در اینجا از پرونده‌ای که تمام آن اسناد متقن درباره اقدامات تروریستی دولت آمریکاست، دو سند را نشان میدهم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همیشه یک سوال داشتیم که چه رابطه‌ای بین تروریست‌ها و دولت آمریکا وجود دارد، چرا کسانی که آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد، هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند.

آقای جلیلی افزود: سوال می‌کردیم که چرا تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند ، کسانی را که آمریکا در فهرست تحریم قرار می‌دهد، هدف قرار دهند و چه رابطه‌ای بین آمریکا و این سرویس‌ها وجود دارد و در این سند کاملا نشان داده می‌شود که چه رابطه‌ای بین این دو وجود دارد.

وی گفت: برای این است که تروریست‌ها را خود آمریکا مدیریت و هدایت می‌کند تا کسانی که در برابر آمریکا هستند ، هدف قرار گیرند.

آقای جلیلی افزود: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد امریکا نه تنها افراد را برنامه ریزی و هدایت می‌کنند بلکه سندی دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد امریکایی‌ها تلاش می‌کنند با هدایت و مدیریت تروریست‌ها و با پشتیبانی مالی، آنها را علیه تاسیسات و زیرساخت‌های اقتصادی یک ملت فعال کنند.

وی ادامه داد: این سند رسوایی یک قدرت است که به استیصال افتاده است و می‌خواهد با اقدام‌های تروریستی خود را رهایی بخشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: همین امروز در سالگرد 13 آبان این اسناد و اعتراض جمهوری اسلامی ایران را با احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا به وی تسلیم خواهیم کرد و همین امروز سفیر ما در سازمان ملل با ارائه نامه به دبیر کل سازمان ملل خواهد خواست طبق کنوانسیون، این اسناد را در اختیار سایر اعضا قرار دهد و اقدام لازم را برای مقابله با اقدام‌های وقیحانه دولت آمریکا، تعقیب و مجازات مجرمانی که در طراحی و هدایت و انجام این اقدامات تروریستی دست داشته‌اند، انجام دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این حق را محفوظ می‌داریم تا قوه قضاییه با تشکیل دادگاه، به شکل کامل همه مسائل مطرح شده را تا رسیدن به فرجام دنبال کند.

آقای دکتر جلیلی در ادامه سخنرانی خود در مراسم یوم الله 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی با اشاره به موج اعتراض 99 درصدی جامعه جهانی و جامعه آمریکایی با سیاست‌های استکباری دولت آمریکا تأکید کرد: دوران فرار به جلوی تمام قدرتهای استکباری و قرار گرفتن مجرمان در موضع مدعی تمام شده است.

وی در مستندسازی برخی رفتارهای استکباری سران کاخ سفید خطاب به مردم آمریکا تصریح کرد: منافع شما اسیر یک درصد حاکمانی شده است که سه تریلیارد دلار در عراق هزینه کرده اند یک میلیون مردم عراق را کشتند و یا زخمی کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز، جبهه حق به پشت خیمه‌های باطل رسیده است؛ دشمن مستاصل است و تدبیر ندارد.

آقای جلیلی در ادامه سخنرانی خود در مراسم یوم الله 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی افزود: در 22 خرداد 88 که نظام اسلامی و الگوی اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی، جمهوریت خود را با تمام صلابت به رخ کشید و ظرفیت بالای اندیشه ناب اسلام را در الگوی مردم سالاری دینی نشان داد و دنیا دید، ظرفیت اندیشه اسلام ناب، مستظهر به یک جمهوریت قوی است.

وی گفت: دشمن، مستاصل و نگران سعی کرد با حیله های شیطانی، تزویر و آتش فتنه شعله این حرکت را خاموش کند اما حماسه 9 دی آنها را عقب راند و مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی، نه تنها در کشور به راه خود ادامه داد که امروز در تمام منطقه فراگیر شده است.

آقای جلیلی افزود: امروز سیل بیداری اسلامی بار دیگر به پشت خیمه‌های اردوگاه باطل رسیده است، دشمن چاره ای جز توسل به فریب ندارد، حیران و مستاصل تک تک اردوگاه های خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد: امروز شما می دانید در صحنه عراق که نماینده دانشجویان آنها برای شما صحبت کرد، تمام مردم عراق اعم از کرد، سنی و شیعه، در حال پاکسازی صحنه عراق از دشمن هستند.

آقای جلیلی گفت: امروزه روی آوردن به تزویرها دیگر امر قریبی نیست، ما امروز آنچه را که 32 سال پیش به آمریکا گفته شد "تو باید از دست ما عصبانی باشی و نتیجه محتوم این عصبانیت زوال توست" این را بار دیگر به آمریکا می‌گوییم.

وی افزود: اگر شما امروز روزی در این توطئه‌هایی که علیه کشور ما داشتید، تمام ظرفیت خود را جمع کردید تا به یاری دیکتاتورهایی مثل صدام و حسنی مبارک در برابر این ملت بایستید اما ستارگانی چون همت، باکری، کاظمی در برابر شما ایستادند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: با همراهی این ملت، امروز یک نفر از بقیه خلف صالح یادگار شهدا و حماسه‌های دفاع مقدس یعنی حاج قاسم سلیمانی کافی است که همه شما را به جای خود بنشاند.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به برخی اظهارات آمریکایی‌ها درباره ترور مقامات ایران گفت: همانطور که با شهادت بهشتی‌ها نتوانستید مانع تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران شوید، بدانید که با هدف قرار دادن سلیمانی‌ها نیز نخواهید توانست مانع تثبیت قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران شوید.

آقای دکتر جلیلی در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان سیزده آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا افزود: اظهارات اخیر شما نشان داد همچنان ظرفیت ها و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشناخته اید و این نشانه جهل که نشان دادید، بزرگ ترین بشارت برای ما بود.

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: همه اذعان دارند که در این سی و سه سال آنچه شما از سلاح و جنگ افزار داشتید قابل مقایسه با جمهوری اسلامی ایران نبود، اما چرا نتوانستید موفق شوید و چرا امروز بعد از سی و سه سال نتوانستید مانع پیشرفت ملت ایران شوید؟

آقای جلیلی افزود: چرا امروز الگوی انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی تثبیت شده است؟ چرا متحدان شما یک به یک به دست ملت ها سرنگون می شوند؟ چرا امروز با هزاران کلاهک هسته ای نمی توانید حتی از منافع نامشروع خود دفاع کنید؟ چرا با ده ها پایگاه نظامی در منطقه هر روز شکست جدیدی به شما تحمیل می شود؟ چون شما نتوانسته اید قدرت نرم اندیشه اسلام ناب محمدی را درک کنید.

دبیر شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: بزرگ ترین اشتباه شما این است که فکر می کنید با سلاح سخت می توانید قدرت اندیشه اسلامی را از بین ببرید.

وی خطاب به غربی ها گفت: اخیرا گفته اید که می خواهید وارد جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران شوید، ما این ورود را خوشامد می گوییم، شما آن روز که در جنگ سخت با ایران وارد شدید جمهوری اسلامی ایران به مدد همین قدرت نرم شما را ناکام گذاشت، امروز ورود شما به جنگ نرم، ورود به عرصه ای است که مزیت نسبی ماست.

آقای جلیلی افزود: اگر شما در جنگ سخت، زرادخانه های سلاح آن را دارید، در جنگ نرم، زراتخانه‌های اندیشه اسلام ناب در دست ماست؛ بنابراین اگر در جنگ سخت توانستیم شما را به مدد این قدرت نرم شکست دهیم در جنگ نرم به طریق اولی و به اذن پروردگار شکست خواهید خورد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: این میراث بزرگ امام راحل است که با صلابت، جانشین برحق ایشان آن را دنبال کرده است.

آقای جلیلی با اشاره به فرازهایی از آخرین پیام امام خمینی (ره) به مناسبت حج و برائت از مشرکین گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند: " امروز جنگ حق و باطل، فقر و غنا، استضعاف و استکبار و پابرهنگان و مرفهین شروع شده است" این پیام به گونه ایست که گویا برای امروز صادر شده است.
وی افزود: پیام امام راحل مربوط به 23 سال قبل است اما امروز شاهد کشیده شدن این جنگ به خیابان‌های نیویورک و واشنگتن هستیم.

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: امروز جهان، تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان یوم الله سیزدهم آبان با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) گفت: هدف ما پیاده کردن اهداف بین المللی اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است.

آقای دکتر جلیلی افزود: تا شرک و کفر هست ، مبارزه هست و تا مبارزه هست ، ما هستیم.

وی گفت: جهانخواران و سرمایه داران و وابستگان آنان توقع دارند که ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم ، در حالی که این هشدار وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامی است.

آقای جلیلی افزود : امام (ره) در ادامه می فرمایند من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت جهان دعوت نکند و جلوی جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد.
وی با بیان اینکه این ، پیام امام (ره) است ، اضافه کرد : آمریکایی ها بدانند ، جهان استکبار بداند و دولت آمریکا بداند که امروز مردم در برابر او هستند و 99 درصد جامعه جهانی اعم از داخل و بیرون آمریکا در برابر او ایستاده اند.

آقای جلیلی گفت: مقام معظم رهبری هم در دو روز قبل بیان فرمودند که مبارزه جبهه حق با باطل و فرعون استکبار که با سردمداری ملت ایران و با پرچمداری اسلام آغاز شده است تا سرنگونی استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود : و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ،امروز جمهوری اسلامی ایران نقطه کانونی حرکت آغازشده در منطقه و جهان است.

آقای جلیلی در پایان تاکید کرد : دشمنان بدانند که قطعا همانطور که رهبر معظم انقلاب نوید دادند، ملت ایران بر چالش های کنونی و آینده فائق خواهد شد و بینی دشمن را به خاک خواهد مالید.

کد خبر 150264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز