گروه حوادث: دزد آپارتمان‌های مجتمع مسکونی شمال پایتخت کسی نبود جز سرایدار مجتمع و مادرش. این دو سارق طمعکار، با دستبرد به بیشتر آپارتمان‌های مجتمع، 600 میلیون تومان پول و طلا سرقت کردند اما سرانجام دوربین مداربسته، رازشان را فاش کرد.

متهم

سرقت‌های سرایدار 30 ساله و مادرش از دی‌ماه سال گذشته شروع شد. نخستین مالباختگان، زوج جوانی بودند که سارقان، ده‌ها میلیون تومان پول نقد، طلا و لوازم باارزش از آپارتمان‌شان سرقت کرده بودند. وقتی خبر این سرقت به گوش پلیس رسید، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای بررسی موضوع راهی مجتمع مسکونی مورد نظر شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که نه قفلی خراب و نه دری شکسته شده و این یعنی سارق یا سارقان از قبل کلید مجتمع و آپارتمان مورد نظر را در اختیار داشته‌اند. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان از محل نگهداری طلاها و پول‌ها باخبر بوده‌اند و بدون اینکه اثاثیه خانه را به هم بریزند، نقشه سرقت را عملی کرده‌اند بنابراین شکی برای پلیس باقی نماند که سرقت از سوی یکی از ساکنان مجتمع و فردی صورت گرفته که به خانه شاکی رفت‌وآمد داشته است.

دستبردهای سریالی

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز این سرقت ادامه داشت، ماموران متوجه دستبرد سارقان به یکی دیگر از آپارتمان‌های مجتمع شدند. در این سرقت نیز دزدان بدون اینکه اثری از خود بر جای بگذارند، با استفاده از کلید وارد آپارتمان شده و اموال باارزش را به سرقت برده بودند. طولی نکشید که آمار سرقت‌ها به بیش از 5 فقره رسید و دزدان ناشناس ده‌ها میلیون تومان پول نقد و لوازم با ارزش از آپارتمان‌های مورد نظرشان دزدیدند اما هنوز معلوم نبود که عامل این دستبردها چه کسانی هستند. ماموران که با معمایی پیچیده روبه‌رو بودند، تمامی ساکنان مجتمع را زیرنظر گرفتند و در این بین به سرایدار آنجا که جوان 30 ساله‌ای به نام نجیب بود، مشکوک شدند. این مرد از چند سال قبل در مجتمع مورد نظر مشغول به کار شده بود و همسایه‌ها آنقدر به او اعتماد داشتند که کسی تصور نمی‌کرد او در این سرقت‌ها نقش داشته باشد.

دوربین مداربسته

درحالی‌که نجیب نیز از ماجرای سرقت‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، ماموران از تمامی اهالی ساختمان خواستند که آپارتمان‌های خود را مجهز به دوربین مداربسته کنند. چند روز بعد از این ماجرا، وقتی سرقت دیگری در مجتمع رخ داد، ماموران به سراغ فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین مداربسته آپارتمان رفتند و هنگام بازبینی فیلم، نجیب و زن میانسالی را دیدند که مخفیانه وارد آپارتمان شدند و نقشه سرقت را عملی کردند. با مشخص شدن این موضوع، مرد سرایدار بازداشت شد و وقتی تصویر خود را در فیلم ضبط شده دید، لب به اعتراف گشود و گفت: تمامی سرقت‌های انجام‌شده در مجتمع را من مرتکب شده‌ام.
او ادامه داد: از 2 سال پیش کارم را در اینجا شروع کردم، اعتماد ساکنان را جلب کردم و علاوه بر سرایداری، کارهای مربوط به نظافت خانه شان را هم انجام می‌دادم. من هدفم از این کار گرفتن حقوق بیشتر بود و در مدت کوتاهی تمامی اهالی ساختمان با اعتمادی که به من داشتند، مرا برای نظافت به خانه شان می‌بردند.

متهم افزود: هر شب که از سر کار به خانه برمی گشتم، با مادرم راجع به اموال و پول‌های زیادی که ساکنان مجتمع در خانه نگهداری می‌کردند حرف می‌زدیم و مدتی بعد هر دوی ما به این فکر افتادیم که با توجه به دسترسی آسان به آپارتمان‌ها، از آنجا سرقت کنیم. به این ترتیب بود که نقشه سرقت از آپارتمان‌ها را عملی کردیم و بعد از هر سرقت، بخشی از اموال مسروقه را به قیمت کمی به مالخران می‌فروختیم.

پس از اعترافات مرد جوان، ماموران راهی محل زندگی او شدند و با دستگیری مادرش، کلکسیونی از اموال مسروقه را در آنجا کشف کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرایدار سارق و مادرش تا‌کنون حدود 600 میلیون تومان پول نقد، طلا و لوازم باارزش از خانه طعمه‌هایشان دزدیده‌اند اما بسیاری از این اموال با ارزش را با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی به فروش رسانده‌اند. به‌عنوان مثال، آنها در یکی از سرقت‌های خود یک انگشتر الماس نشان به ارزش چندین میلیون تومان سرقت کرده بودند اما به‌علت عدم‌اطلاع از ارزش واقعی آن، الماس به کار رفته در انگشتر را معدوم کرده و فقط طلای آن را به قیمت 500 هزار تومان فروخته‌اند. بعد از اعترافات سرایدار سارق و مادرش، هر دوی آنها با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کد خبر 139455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز