گروه حوادث: سارقان احشام در آخرین سرقت به یک دامداری در استان تهران حمله کردند اما این سرقت رنگ خون گرفت و قربانی کسی نبود جز یکی از اعضای باند سرقت.

گوسفندان

شامگاه یکشنبه گذشته ماموران پلیس شهرستان قدس« قلعه حسن‌خان»، در جریان دستبرد سارقان به یک دامداری در این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان با ورود به دامداری، 50 راس گوسفند را به سرقت برده‌اند، ماموران با معمای دیگری روبه‌رو شدند. آنها متوجه جسد غرق خون مرد جوانی شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. پلیس که حدس می‌زد مقتول در جریان سرقت از دامداری به قتل رسیده است، طرح مهار را شروع کرد و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.

ماموران که احتمال می‌دادند دزدان از محل سرقت خیلی دور نشده‌اند، تمامی خیابان‌ها و جاده‌های منتهی به دامداری را زیرنظر گرفتند تا اینکه متوجه یک سانحه رانندگی مشکوک در نزدیکی دامداری شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یک خودروی پراید به خاطر برخورد با جدول کنار خیابان به‌شدت آسیب دیده و این در حالی بود که از داخل خودرو و همچنین لباس‌های راننده، بوی گوسفند به مشام می‌رسد.
ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند به تحقیق از مرد راننده پرداختند اما او مدعی شد: چند دقیقه قبل مرد جوانی که گوسفندی همراه خود داشت، خودروام را به‌صورت دربست کرایه کرد. وقتی او را به مقصدش رساندم و در حال برگشت به خانه بودم، کنترل ماشینم را از دست دادم و با جدول کنار خیابان تصادف کردم و این بویی که از داخل ماشینم می‌آید به خاطر همان گوسفندی است که مسافرم همراه خود داشت.

گرچه جوان راننده مدعی بود از ماجرای سرقت از دامداری و کشته شدن مرد جوان خبر ندارد اما ماموران که به او مشکوک شده بودند، وی را بازداشت کردند. همزمان، تیم تحقیق که برای شناسایی هویت مقتول تلاش می‌کرد، موفق شد خانواده او را شناسایی کند. خانواده مقتول برای انجام تحقیقات به اداره آگاهی فراخوانده شدند و به محض ورود به آنجا، وقتی چشمشان به راننده پراید افتاد، او را شناختند. آنها گفتند که راننده پراید یکی از دوستان صمیمی مقتول بود و به این ترتیب راز جنایت برملا شد.

مرگ هنگام سرقت

جوان راننده که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در بازجویی‌ها گفت: شب حادثه به همراه مقتول و بقیه همدستانم برای سرقت به دامداری رفتیم. وقتی همدستانم وارد آنجا شدند، من بیرون از دامداری داخل ماشین نشستم و اوضاع را زیرنظر گرفتم. بعد از سرقت، همه اعضای باند از دامداری خارج شدند اما هنوز مقتول در آنجا بود. در همین هنگام صاحب دامداری که ظاهرا متوجه سرقت شده بود سررسید و از دور دیدم که با مقتول درگیر شد. من و بقیه اعضای باند با مشاهده این صحنه، پا به فرار گذاشتیم اما در همین هنگام کنترل ماشینم را از دست دادم و با جدول کنار خیابان تصادف کردم.

دستگیری باند سرقت

بعد از اعترافات مرد راننده، ماموران دریافتند که پسر صاحب دامداری وقتی متوجه ورود دزدان به دامداری شده برای جلوگیری از سرقت گوسفندها خود را به آنجا رسانده و با یکی از سارقان درگیر شده و در این درگیری او را به قتل رسانده است. با این اطلاعات، پسر جوان دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: وقتی دیدم دزدان گوسفندها را سوار کامیون کرده و قصد فرار دارند، با عجله خودم را به دامداری رساندم و با یکی از آنها درگیر شدم.

این مرد می‌خواست با چاقو به من حمله کند که در یک لحظه چاقو را از او گرفتم و برای دفاع از خودم او را به قتل رساندم. سرهنگ کربلائی زاده، رئیس پلیس شهرستان قدس، با بیان این خبر گفت: با کشف راز جنایت، ماموران موفق شدند بقیه سارقانی را که در ماجرای دستبرد به دامداری نقش داشتند، دستگیر کنند. وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از دامداری‌ها اعتراف کردند و گفتند که بعد از به دست ‌آوردن اطلاعات لازم درباره محل‌های سرقت، به‌صورت گروهی وارد آنجا می‌شدند و بعد از بستن دست و پای نگهبان‌ها دست به سرقت می‌زدند. سرهنگ کربلائی‌زاده تصریح کرد: بعد از اعترافات اعضای باند، تمامی آنها با قرار قانونی تحویل مرجع قضایی شدند و پسر مالک دامداری نیز به اتهام قتل بازداشت شد.

کد خبر 138857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز