یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان به‌عنوان خدمتکار وارد خانه‌ طعمه‌هایش می‌شد و بعد از جلب اعتماد آنها نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

متهم

آخرین سرقتی که خدمتکار سارق مرتکب شد، 19 فروردین امسال رخ داد. آن روز مرد جوانی وقتی از محل کارش به خانه برگشت، با مشاهده همسرش که بیهوش روی زمین افتاده بود سراسیمه او را به درمانگاه منتقل کرد. پزشکان در همان معاینات اولیه دریافتند که زن جوان بر اثر استفاده از داروی بیهوشیاز حال رفته است بنابراین درمان او را شروع کردند و ساعاتی بعد وقتی این زن به هوش آمد، پرده از نقشه خدمتکار خانه برای سرقت اموالش برداشت. او گفت: در خانه بودم که خدمتکار یک لیوان شیر برایم آورد و وقتی آن را خوردم، احساس خواب‌آلودگی شدیدی کردم. در همان حال که روی مبل‌ خانه نشسته بودم و قدرت انجام هیچ کاری را نداشتم خدمتکار جوان نزدیک شد.

ابتدا تصور کردم که برای کمک به من آمده اما او با سرنگی که در دست داشت، دارویی به من تزریق کرد که بلافاصله بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم، خودم را روی تخت بیمارستان دیدم. اظهارات زن جوان در حالی بیان می‌شد که نه از خدمتکار خانه خبری بود و نه از پول‌ها و طلاهایی که داخل خانه بود. همسر این زن وقتی از نقشه جوان خدمتکار برای سرقت اموالش باخبر شد، به دادسرای جنایی تهران رفت و از این مرد به اتهام سرقت و آسیب رساندن به همسرش شکایت کرد.

شکایت‌های مشابه

با شکایت مرد جوان، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارق شروع شد. شاکی مدعی بود خدمتکار جوان را از 3 سال قبل از طریق یک شرکت خدماتی استخدام کرده است و به همین دلیل ماموران راهی این شرکت شدند اما در آنجا هیچ مدرکی و ردپایی از متهم نیافتند. با گذشت چند ماه از این ماجرا درحالی‌که هنوز ردی از مرد سارق به دست نیامده بود، شاکیان دیگری هم با حضور در اداره پلیس، شکایات مشابهی مطرح کردند. تمامی آنها مدعی شدند که از طریق شرکت‌های خدماتی، مرد جوانی را به‌عنوان خدمتکار در خانه‌شان استخدام کرده بودند اما این مرد بعد از جلب اعتماد آنها، دست به سرقت اموال‌شان زده و متواری شده است. مشخصاتی که تمامی شاکیان از خدمتکار سارق ارائه می‌دادند شباهت زیادی به هم داشت و ماموران متوجه شدند که تمامی این سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است.

دیدار اتفاقی

ماموران که متوجه شده بودند متهم از طریق شرکت‌های مختلف خدماتی به طعمه‌هایش معرفی شده بود، به همه این شرکت‌ها سر زدند اما آنها به جز نشانی و مشخصاتی که مشخص شد همه آنها جعلی هستند، مدرک دیگری از او نداشتند. جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل یکی از مالباختگان وقتی برای انجام کاری به غرب تهران رفته بود، به‌صورت اتفاقی خدمتکار سارق را در خیابان سردار جنگل دید. این مرد به تعقیب سارق جوان پرداخت و وقتی محل کار جدید او را شناسایی کرد، با پلیس تماس گرفت و ماجرا را به آنها اطلاع داد.

تیمی از ماموران بعد از کسب خبر به خیابان سردارجنگل رفتند و با زیر نظر گرفتن خانه مورد نظر، خدمتکار جوان را هنگام خروج از آنجا دستگیر کردند. مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی توسط تمامی شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت و در بازجویی‌ها گفت: بعد از اینکه از طریق شرکت‌های خدماتی در خانه طعمه‌هایم به‌عنوان خدمتکار مشغول به کار می‌شدم، اعتماد آنها را جلب می‌کردم و در فرصتی مناسب طلاها و پول‌های موجود در خانه را به سرقت می‌‌بردم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس‌پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه این متهم 4 سال پیش هم به اتهام سرقت از منزل دستگیر شده بود، گفت: افرادی که با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی سارق به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 138077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز