دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان بعد از شناسایی خانه‌هایی که کسی در آنها حضور نداشت، نشانی آنها را در اختیار اعضای باند قرار می‌داد و به این ترتیب نقشه سرقت‌های میلیونی در جنوب پایتخت کلید می‌خورد.

سارقان

صبح ششمین روز فروردین امسال مرد جوان وقتی برای سرکشی به خانه پدر همسرش رفت با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. تمامی درهای خانه باز بود و از اثاثیه باارزش و حتی خودروی پارک‌شده در حیاط هم خبری نبود. وی که شوکه شده بود، با عجله به کلانتری 160 خزانه رفت و ماجرای سرقت از خانه پدرزنش را این‌طور توضیح داد: مدتی قبل خانواده همسرم راهی سفر شدند و از ما خواستند که هرشب به خانه آنها سرکشی کنیم و مراقب آنجا باشیم.

من و همسرم نیز همین کار را انجام می‌دادیم تا اینکه چند روز پیش راهی یک سفر کوتاه شدیم و وقتی برگشتیم به خانه پدرزنم رفتم تا سری به آنجا بزنم اما در کمال تعجب متوجه شدم که دزدان وارد خانه شده و علاوه بر سرقت پول‌های نقد، چک بانکی، طلاجات، ارز خارجی و تلویزیون LCD، خودروی پژو 405 پارک شده در داخل حیاط را هم به سرقت برده‌اند. درحالی‌که شاکی مدعی بود دزدان حدود 45 میلیون تومان پول و لوازم از خانه به سرقت برده‌اند تحقیقات برای کشف راز این سرقت شروع شد.

ماموران با حضور در محل سرقت و بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان در جریان خالی بودن خانه قرار داشته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با خیال راحت وارد خانه شده و بعد از تخریب در، نقشه سرقت را عملی کردند و زمان زیادی را هم در داخل خانه بوده‌اند. ماموران که حدس می‌زدند سرقت از سوی فردی آشنا صورت گرفته است، تمامی کسانی را که با مالباخته رفت‌وآمد داشتند زیرنظر گرفتند اما در این مرحله از تحقیقات سرنخی به دست نیامد. مدتی بعد وقتی از بانک‌ خبر رسید که یکی از چک‌های به سرقت رفته از خانه شاکی نقد شده است، ماموران راهی بانک مورد نظر شدند و به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته پرداختند.

در این بررسی‌ها تصویر مردی که چک بانکی را در بانک نقد کرده بود به دست آمد و وقتی مالباخته این تصویر را دید بلافاصله مرد را شناخت. او گفت که این مرد یکی از همسایه‌های سابق آنها به‌نام مراد است و مدتی قبل از آنجا به محل دیگری نقل مکان کرده است. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد مراد مجرم سابقه‌داری است که پیش از این هم به اتهام استفاده از اموال مسروقه و نگهداری اسلحه دستگیر و راهی زندان شده است، دستور بازداشت او صادر و تحقیقات برای شناسایی محل زندگی وی آغاز شد. این تحقیقات مدتی بعد نتیجه داد و ماموران مرد جوان را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که در سرقت نقشی نداشته اما سارقان را می‌شناسد.

او گفت که سرقت توسط خواهرش و چند مرد دیگر صورت گرفته و وی نیز در جریان این ماجرا بوده است. پس از اعترافات مراد، ماموران خواهر او به‌نام گلناز را دستگیر کردند و به بازجویی از وی پرداختند. دختر جوان وقتی فهمید که برادرش همه چیز را به پلیس گفته، لب به اعتراف گشود و گفت: از مدت‌ها قبل با پسر جوانی به نام فریدون آشنا شدم و به این ترتیب وارد باند سرقتی شدم که او و همدستانش تشکیل داده بودند. من در این باند وظیفه داشتم که با ریختن طرح دوستی با همسایه‌ها و گفت‌وگو با آنها، خانه‌های خالی محل را شناسایی و نشانی آنها را در اختیار دیگر اعضای باند قرار دهم. بعد همگی راهی خانه مورد نظر می‌شدیم و با بالارفتن از دیوار و تخریب در ورودی، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم. وی ادامه داد: در سرقت از خانه شاکی هم با همین شگرد عمل کردیم و توانستیم از آنجا پول و طلاهای زیادی به همراه یک خودروی پژو سرقت کنیم اما وقتی خودروی مسروقه را فروختیم، فرد خریدار با اطمینان از اینکه خودرو سرقتی است و ما از او شکایت نخواهیم کرد، آن را با خودش برد و هیچ پولی به ما نداد.

دختر جوان در ادامه بازجویی‌ها علاوه بر سرقت45 میلیون تومانی از خانه شاکی به چند سرقت دیگر نیز اعتراف کرد و مشخصات تمامی اعضای باند را در اختیار پلیس قرار داد. به این ترتیب جست‌وجوی کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ادامه یافت و آنها بقیه سارقان را یکی بعد از دیگری شناسایی و دستگیر کردند. یکی از این افراد مردی به نام بهرام بود که وقتی خود را در محاصره پلیس دید سعی کرد با مخفی شدن در کمد دیواری خانه، از دید ماموران مخفی بماند اما کارآگاهان که می‌دانستند وی در خانه حضور دارد بعد از چند دقیقه بازرسی، مخفیگاه او را شناسایی و وی را بازداشت کردند.
سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف آنها به سرقت از خانه‌ها در جنوب تهران، تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 138182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز