همشهری آنلاین: دومین همایش بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه فردا یکشنبه 22 خرداد با سخنرانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار می‌کند.

کنفرانس خلع سلاح

دومین همایش بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه میزبان جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه خلع سلاح و عدم اشاعه از کشورهای مختلف داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ این همایش به مدت دو روز در دفتر مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه برپا خواهد بود که مراسم افتتاحیه آن صبح فردا یکشنبه با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

این همایش بیش از 50 پژوهشگر در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه از 40 کشور و تنی چند از مدیران خلع سلاح و معاونین وزرای امور خارجه برخی کشورها شرکت خواهند کرد.

در این همایش محورهایی همچون چالش های خلع سلاح در جهان، تعهدات بین المللی کشورها در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه و عواقب ادامه وجود سلاح های کشتار جمعی و گام های عملی در جهت تحقق خلع سلاح در جهان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

لازم به توضیح است کنفرانس نخست خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی با محوریت "انرژی هسته ای برای همه سلاح هسته ای برای هیچ کس" با حضور مقامات و کارشناسانی از حدود 70 کشور جهان در روزهای 28 و 29 فروردین 1389 در تهران برگزار شده بود.

کد خبر 137294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز