همشهری آنلاین: مجلس مقرر کرد هرکس مبادرت به تغییر در کالیبر، لوله و آلات متحرک هرنوع سلاح کند، به جزای نقدی از 20 تا 80 میلیون ریال محکوم می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات شور دوم گزارش کمیسیون قضایی مجلس درباره لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر‌مجاز، مواد 10 و 11 این لایحه را که در فصل "سلاح و مهمات " آن قرار داشت، بررسی و تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده 10 لایحه مذکور، دارنده پروانه حمل سلاح شکاری مکلف است پس از انقضای مدت نسبت به تقاضا تمدید پروانه اقدام کند و چنانچه ظرف یک ماه پس از پایان مدت نسبت به تقاضا به تمدید آن اقدام نکند، سلاح غیر‌مجاز تقلی می‌شود و مرتکب به جزای نقدی از 10 تا 20 میلیون ریال محکوم می‌شود.

همچنین در ماده 11 لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مقرر شده است که هرکس مبادرت به تغییر در کالیبر، لوله و آلات متحرک هر نوع سلاح کند و یا شماره یا نشانه (آرم) سلاح را جعل کند، به جزای نقدی از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال محکوم می‌شد.

با تصویب مجلس؛ چنانچه تغییر یا جعل به درخواست مالک اسلحه یا متصرف آن صورت گیرد، متقاضی نیز به میزان مجازات مباشر محکوم می‌شود.

 

کد خبر 138331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز