یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیمز کامرون پس از موفقیت در تولید فیلم سه بعدی "آواتار"، قصد دارد جهش دیگری را در زمینه فناوری تجربه کند.

آواتار

روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، آثار بعدی وی با نام های "آواتار2" و "آواتار3" قرار است از تعداد تصویرهای بیشتری بهره مند شوند. این فناوری قرار است تضمین کند بیننده تجربه جدید و در همین حال واقعی تری از فیلم کسب کند.

 کنار گذاشتن استانداردهای 24 تصویر در ثانیه

تاکنون فیلم های سینمایی با 24 تصویر در ثانیه فیلم برداری و پخش شده‌اند. این تعداد تصویر برای آنکه بیننده تصاویر را به شکلی روان و واقعی مشاهده کند، کافی است. در غیر این صورت در حرکت‌های سریع، تصویر اندکی عقب می ماند. بنا به گزارشی که مجله هالیوود ریپورتر منتشر کرده، کامرون گفته است: وقتی فیلمی با 48 یا 60 تصویر در ثانیه فیلمبرداری شود، فیلم دیگری خواهد شد.

این فیلم ساز گفته است: فناوری سه بعدی پنجره ای به شکل دیگری از واقعیت باز کرد. فیلمبرداری با تعداد بیشتری از تصاویر شیشه این پنجره را کنار می گذارد.

 مثل بازی های رایانه ای

اینکه بالاتر بودن تعداد تصاویر چه تفاوتی را ایجاد می‌کند، می توانید امروز در بازی های رایانه ای ببینید. در حالی که بیشتر بازی ها با 30 تصویر در ثانیه ساخته می شوند، در بازی های پرتحرک یا تیراندازی این کار با 60 تصویر در ثانیه صورت می‌گیرد تا درک بهتری از جزییات هنگام حرکت های سریع ایجاد شود. به این ترتیب تصویر واضح تر و واقعی تر می‌شود.

کد خبر 131264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز