چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست تخصصی "تولید و اقتصاد سینمای مستند" با حضور برخی از اهالی سینمای مستند و رسانه ساعت 15 روز جمعه 19 خرداد این هفته در ایوان شمس برگزار می شود.

سینما مستند

به گزارش همشهری آنلاین  هدف از برگزاری این نشست که توسط گروه سینما فیروزه برگزار می‌شود، بررسی وضعیت تولید و چرخه اقتصادی سینمای مستند، تحلیل عملکرد گروه های تولید و تامین مستند شبکه های سیما، بررسی تهیه کنندگی در سینمای مستند و بررسی عملکرد بخش دولتی و خصوصی در تولید و چرخه اقتصاد سینمای مستند است.

این نشست با حضور نسل‌های مختلف از سینمای مستند از جمله سعید رشتیان، فرهاد ورهرام، هادی آفریده و امیرحسین ماکویی و نیز عباس کریمی به عنوان کارشناس سینما و رسانه برگزار خواهد شد. در این نشست همچنین مسئولین سازمان‌های مرتبط از جمله مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و صدا و سیما حضور خواهند داشت.

گروه سینما فیروزه در تلاش است تا در این نشست به شکل کاملا مستقل موضوعاتی از قبیل مطالعه و بررسی دقیق برای شناخت مخاطبین آثار مستند و برنامه ریزی تولید و پخش فیلم مستند بر این اساس(ظرفیت سازی)، سرمایه گذاری و مشارکت صدا وسیما در تولید آثار مستند خاص با تهیه کنندگان بخش خصوصی سینمای مستند، خرید آثار مستند تولید شده در داخل کشور با اختصاص بودجه معین و بر اساس ضوابط مشخص با نظارت و مشارکت نمایندگان صنوف ذی ربط و همچنین طرح سوالاتی مانندچگونه حامی و سرمایه گذار برای فیلم مستند بیابیم؟ پول در سینمای مستند کجاست؟ چگونه بخش خصوصی در سینمای مستند تقویت می شود؟ تهیه کنندگی در سینمای مستند چه اهمیتی دارد؟ و ... بدون هیچگونه نگاه خاصی تحلیل درستی از اقتصاد نابه سامان سینمای مستند ارائه و تو سط خود مستندسازان و مسئولین به کار راه کارهای مناسب دست پیدا کند.

نشست "تولید و اقتصاد سینمای مستند" با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار و ورود برای عموم آزاد است.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سینما فیروزه به نشانی www.cinemafirozeh.com مراجعه کنند.

کد خبر 173247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز