همشهری آنلاین: در جلسه شورای شهر ،بودجه هزینه‌ای جاری سال 1390 شهرداری تهران به مبلغ یک هزار و 719 میلیارد تومان و بودجه هزینه‌ای نگهداشت به مبلغ 739 میلیارد تومان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید

شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش " تهران سما "، رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران در جریان تصویب این لایحه گفت: امسال شیوه بودجه نویسی به صورت عملیاتی شده است که با سال گذشته فرق دارد. در شیوه بودجه نویسی عملیاتی بودجه به صورت ماموریت محور است که عنوان‌ها به صورت جزء و تفکیکی در آن لحاظ شده است.

براساس مصوبه بودجه هزینه‌ای جاری، مبلغ بودجه ماموریت اجتماعی وفرهنگی یکصد و 48 میلیارد تومان تصویب شد که مهمترین سرفصل‌های آن را، بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مبلغ 60 میلیارد تومان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران 50 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز که در این جلسه حضور داشت در خصوص این سرفصل از بودجه که مورد اشاره برخی از اعضای شورا مبنی بر منحل نشدن کامل شرکت‌های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود، تاکید کرد: بیشتر از 80 درصد از اصلاحاتی که مد نظر شورای اسلامی شهر تهران در مصوبه ادغام سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران بود را اجرایی کرده‌ایم و در سازمان فرهنگی و هنری تنها سه شرکت باقی مانده است که تا خرداد ماه سال 1390 باتدبیر و بدون ایجاد مشکل این سه شرکت نیز از این سازمان جداسازی و ساماندهی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مصوبه برای ماموریت حمل نقل ترافیک مبلغ 42 میلیارد تومان، ماموریت خدمات شهری مبلغ 350 میلیارد تومان و ماموریت خدمات مدیریتی 702 میلیارد تومان که پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بود به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

همچنین در بودجه هزینه‌ای نگهداشت، که به تفکیک طرح‌های مناطق ومعاونت‌های شهرداری تدوین شده است، در مهمترین سرفصل‌های این بخش برای نگهداری ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان، ارتقای فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا مبلغ 6 میلیارد و 300 میلیون تومان، ایجاد معابر جهت معلولین و جانبازان 7 میلیارد تومان، بازسازی و ترمیم بوستان، فضای سبز و تفرجگاه مبلغ 6 میلیارد و نهصد میلیون تومان، روکش، لکه گیری و مرمت نوار حفاری مبلغ یکصد و 33 میلیارد تومان، کمک به توسعه وتجهیز مساجد 16 میلیارد تومان، لایروبی و بازسازی نهر 18 میلیارد تومان، سیستم‌های کنترل هوشمند مبلغ 16 میلیارد تومان و کمک به توسعه و تجهیز مدارس 12 میلیارد و 500 تومان به تصویب رسید.

بررسی یک فوریت طرح پایش و ممنوعیت واردات مصرف محصولات آزبستی نیز دیگر دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که پس از بررسی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه آزبست یکی از ترکیبات آلاینده شناخته شده در جهان است گفت: براساس مصوبه شورایعالی محیط زیست در سال 79 دولت مکلف به حذف این آلاینده طی یک برنامه زمانبندی شده است.

وی با بیان اینکه امروز 10 سال از این مصوبه می‌گذرد، افزود: در سال گذشته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص میزان این آلاینده در هوای تهران بررسی‌هایی انجام داد که نتایج آن نشان دهنده وجود مقدار بسیار زیادی از این نوع آلاینده در هوای تهران است.

وی با تاکید بر اینکه وجود این مقدار آزبست در هوای تهران، زنگ خطری برای شهر است اعلام کرد: براساس این طرح به دولت ومجلس پیشنهاد شده است برای حفظ سلامت مردم و حفظ محیط زیست از خطرات ناشی از محصولات آزبستی نسبت به پیگیری مصوبه شورایعالی محیط زیست در سال 79 در ارتباط با ممنوعیت استفاده از آزبست و محصولات آن اهتمام ورزیده و از ورود و مصرف محصولات آزبستی در کشور ممانعت به عمل آورد.

وی ادامه داد: در این طرح شهرداری تهران مکلف شده است با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست تدابیر لازم برای اندازه‌گیری و گزارش‌های مستمر در خصوص میزان آزبست در مناطق مختلف شهرداری تهران اقدام کند.

کد خبر 129417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز