عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش نمایندگان برای یافتن راهکارهای قانونی حمایت از شهرداری‌ها در توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت:

تامین منابع مورد نیاز شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی چالش اصلی نمایندگان مجلس بوده و در این راستا به‌دنبال یافتن راهکارهای قانونی برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز این نهادهای مردمی هستیم.محمدتقی بختیاری افزود: در جلسات مشترکی که با معاون عمرانی وزارت کشور و سرپرست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتیم، این سؤال مطرح بود که اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها برای پروژه‌های عمرانی چطور باید تامین شود و از چه محلی؟ چراکه این، چالش اصلی مجلسی‌هاست. ما نیز در کمیسیون‌های عمران و تلفیق تلاش خواهیم کرد تا روند تصویب بودجه سیر حمایتی از شهرداری‌ها را داشته باشد.

بختیاری با اشاره به مشکلات پیش روی شهرداری‌های شهرهای بزرگ و کوچک کشور اظهار گلایه کرد: متأسفانه شرایط موجود شهرهای کوچک و بزرگ در شان مردم و قابل‌قبول نیست؛ چراکه شهرداری‌ها درآمد مشخصی نداشته و قادر به اجرای طرح‌های عمرانی مورد نیاز شهرها نیستند.

وی ادامه داد: تخصیص کمک دولت به بخشی از خدمات شهری همچون حمل‌ونقل عمومی و واگذاری خدمات زیربنایی همچون آب و برق به شهرداری‌ها از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند باعث ایجاد درآمدزایی برای شهرداری‌ها شود.

کد خبر 130763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز