یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران از بررسی و تصویب افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه سال 90 خبر داد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر

 به گزارش ایسنا، خسرو دانشجو در پایان سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، با اعلام این که ادامه بودجه سال 90 شهرداری تهران در جلسه امروز(یکشنبه 22 اسفند) بررسی شد و کل بودجه به تصویب رسید، اظهار کرد: بودجه سال 90 شهرداری تهران در مقایسه با سال 89 رشدی نداشته است و در مرز هفت هزار و 400 میلیارد تومان باقی ماند.

 سخنگوی شورای شهر تهران افزود: بودجه عمومی شهرداری تهران شامل مناطق، واحدهای ستادی و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نظر درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر 74 هزار و 749 میلیارد ریال شامل 47 هزار و 587 میلیارد ریال اعتبارات نقدی و 27 هزار و 162 میلیارد ریال اعتبارات غیرنقدی شامل می‌شود که از لحاظ هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها محاسبه شده است.

 وی ادامه داد: بر این اساس بودجه هزینه‌ای شهرداری تهران بالغ بر 24 هزار و 549 میلیارد ریال و بودجه سرمایه‌ای شهرداری تهران نیز شامل 50 هزار و 30 میلیارد ریال است.

 دانشجو اضافه کرد: همچنین بودجه 21 سازمان مجموعه شهرداری تهران از حیث درآمد و منابع درآمد تامین اعتبار، بالغ بر هفت هزار و 392 میلیارد ریال و از حیث هزینه‌ها شش هزار و 404 میلیارد ریال و نیز از نظر مصارف بالغ بر یک‌هزار و 256 میلیارد ریال پیش‌بینی‌ شده است.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین بودجه 15 شرکت وابسته به شهرداری تهران نیز از نظر درآمد و تامین منابع اعتبار هشت هزار و 330 میلیارد ریال و از حیث هزینه‌ای معادل هشت هزار و 109 میلیارد ریال و از نظر مصارف نیز معادل 47 میلیارد و 750 میلیون ریال خواهد بود.

 سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری تهران در سال 89 در بخش نقدی 89 درصد و در بخش غیرنقدی 120 درصد تحقق یافته است.

 وی با اشاره به بررسی اصلاحیه بودجه سال 89 شهرداری تهران در جلسه امروز، تصریح کرد: سقف این بودجه افزایش ندارد، اما در برخی از ردیف‌ها اجازه جابجایی داده و تاکید شد که فعالیت‌های عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری اولویت داشته باشد.

 دانشجو در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری نسبت به ادغام و انحلال شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران از نظر شورا به طور کامل و بر اساس مصوبه عمل کرده است یا نه؟ توضیح داد: بهتر است با انصاف برخورد شود، چرا که در حال حاضر تعداد شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران از حدود 100 مورد به 15 مورد کاهش یافته است که در بودجه امسال برای آن‌ها ردیف تعیین کرده‌ایم و اعتراض و تذکر اعضای شورای شهر تهران نیز در جهت جلوگیری از انحرافات اجرایی و اصلاح، مسیر بوده است.

 وی عنوان کرد: به عنوان مثال شرکت‌های زیرمجموعه سازمان نوسازی بسیار زیاد و برخلاف مصوبه شورای شهر تهران بوده و حتی در برخی موارد بر خلاف مصوبه شورا عمل کرده بودند و با توجه به نارضایتی اعضا از عملکرد این مجموعه، پیشنهاد انحلال این مجموعه نیز مطرح شد، اما دوستان در شهرداری اصرار کردند تا در پایان مهلت مشخص یعنی پایان اسفند ماه، امکان دفاع از این مجموعه وجود داشته باشد و پس از آن در مورد انحلال یا باقی ماندن این مجموعه تصمیم‌گیری شود.

 از نظر شورای شهر پیشنهاد افزایش بودجه شهرداری غیر منطقی است

 سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری پیشنهاد افزایش بودجه را مطرح کرده بود، اما از نظر شورا این افزایش در حالی که مجموع اعتبارات نقدی و غیرنقدی 95 درصد هم نمی‌شود،‌غیر منطقی است و نباید هزینه‌ها را برای سال بعد اضافه کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در جلسه امروز همچنین بودجه شورای شهر تهران نیز بررسی شد، اما سقف بودجه تغییری نکرد و تنها در برخی از ردیف‌ها اجازه تغییر داده شد.

 افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی از ابتدای اردیبهشت ماه سال 90

 دانشجو همچنین از بررسی و تصویب افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی از ابتدای اردیبهشت ماه سال 90 خبر داد و یادآور شد: شورای شهر تهران پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، نرخ انواع تاکسی در شهر تهران را تا پایان فروردین ماه 15 درصد افزایش داد، اما برای ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده نیز با توجه به افزایش تورم 15 درصد دیگر به نرخ کرایه تاکسی‌ها اضافه خواهد شد.

 وی تصریح کرد: با توجه به در دسترس نبودن پول خرد، نرخ‌ها بر اساس همان 25 تومان به عنوان فاصله بین نرخ‌ها تعیین شده است.

 سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران را در سال 90 مکلف کرده‌ایم تا مقدمات استفاده از دستگاه‌های کارت خوان اعتباری را فراهم کند و علاوه بر اتوبوس‌ها که باید به طور کامل به دستگاه‌های کارتخوان مجهز باشند، تاکسی‌ها نیز امکان استفاده از این کارت‌ها را داشته باشند.

 وی ادامه داد: شورای شهر تهران همچنین به سازمان تاکسیرانی این اجازه را داد تا نرخ تاکسی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را بر اساس نرخ تاکسی‌های وزارت راه تعیین کند.

  قدرانی شورا از گزارش مفصل و گویای شهردار در محضر مقام معظم رهبری

 دانشجو در ادامه این جلسه با اشاره به جلسه هفته گذشته اعضای شورای شهر در حضور مقام معظم رهبری در هفته درختکاری، خاطر نشان کرد: شهردار تهران در این جلسه علیرغم فرصت کم، گزارش مفصل و گویایی را از اقدامات صورت گرفته شده در این حوزه و سایر اقدامات شهرداری در پایتخت ارائه کرد که از نظر شورای شهر تهران بسیار کامل بود و در جلسه امروز از وی تشکر شد.

 وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد احداث پارک ولایت، توضیح داد: قرار شد در اولین فرصت سال آینده طرح مورد نظر تهیه شده و برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال شود.

 سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: علاوه بر 220 هکتار این مجموعه که برای فضای سبز پیش‌بینی‌ شده است، شخص مقام معظم رهبری نسبت به حدود 80 هکتار باقی‌مانده و تعیین و تکلیف آن حساسیت داشتند و قرار شد، اعضای شورای شهر تهران در مورد این بخش از زمین‌های باقی‌مانده نیز به طور مفصل با مشاور جلسه داشته باشند.

 وی ادامه داد: در صحبت‌های مقام معظم رهبری همچنین تاکیدات دیگری در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در ارتفاعات شمال تهران و نیز ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران و جلوگیری از افزایش محدوده شهر تهران وجود داشت که از نظر شورای شهر تهران این مسایل به عنوان تکالیف مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 نگرانی شورا از احتمال آلودگی آب شرب تهرانی‌ها

دانشجو در ادامه به ارائه گزارش‌هایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد حوزه‌های تامین آب آشامیدنی شهر تهران و احتمال آلودگی آن خبر داد و یادآور شد: بر اساس این گزارش که مربوط به حوزه آبریز «لار» بوده است، به دلیل برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه این سد، آلودگی‌هایی در این منطقه به وجود آمده است که در این گزارش توضیحات مفصلی در مورد این مساله ارائه شد.

 وی ادامه داد: شورای شهر تهران علاوه بر اعلام همکاری خود با سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری این مساله، از دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران می‌خواهد تا با توجه ویژه‌ این مساله را پیگیری کند، چرا که در این شرایط که هوای تهران در شرایط «نامساعدی» به سر می‌برد، آلودگی آب نیز بسیار نگران کننده است.

کد خبر 130367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز