گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران نخستین جلسه سال90 خود را در بوستان ولایت (پادگان قلعه‌مرغی سابق) برگزار خواهند کرد.

شورای شهر

به گزارش همشهری، در این جلسه محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور خواهد داشت. به گفته مهدی چمران، مجموعه شورا و شهرداری تهران با این اقدام درنظر دارند اهتمام خود را نسبت به ساخت بوستان ولایت طبق قولی که به مقام معظم رهبری داده‌اند، نشان دهند.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به سالگرد درگذشت مرحوم سید احمد خمینی، فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و عرض تسلیت به این مناسبت، اظهار داشت: حاج‌احمد آقا زندگی خود رابه‌طور کامل وقف امام(ره) کرده بود. در بخش دیگری از جلسه روز گذشته، محمد تقوی معاون حقوقی و امور شوراهای شهرداری تهران نیز به نیابت از محمد باقر قالیباف شهردار تهران و مجموعه معاونین و مدیران کل شهرداری از فضای همدلی و هماهنگی موجود بین شورا و شهرداری تشکر کرد و اظهار داشت: خدا را شکر که مانند سال‌های گذشته و فارغ از همه اختلاف‌سلیقه‌ها و تفکرات، همکاری و تعامل میان شورا و شهرداری به نحو مناسبی انجام شد.

اساسنامه سازمان آتش‌نشانی در شورای شهر تصویب شد

شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اساسنامه سازمان آتش‌نشانی پیشنهاد تهیه بانک اطلاعاتی از مواد شیمیایی نگهداری شده در تهران را مطرح کرد و به تصویب رساند. در این باره رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از مواد شیمیایی مورد نگهداری در شهر تهران در دست نداریم، گفت: لازم است این مواد سمی و خطرناک درجه‌بندی شده و اطلاعات لازم در مورد ورود، خروج و نحوه نگهداری آنها در قالب یک بانک اطلاعاتی در اختیار سازمان آتش‌نشانی باشد.

محمدرضا حاجی‌بیگی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز اظهار داشت: درصورت مکلف‌کردن تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی به ارائه اطلاعات، مقررات لازم درخصوص نحوه نگهداری این مواد به آنها اعلام خواهد شد تا از بروز حوادث جلوگیری کرده و در مواقع لزوم، عملکرد بهتری داشته باشیم. حاجی‌بیگی افزود: خوشبختانه سال گذشته با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، انبار مواد شیمیایی موجود در محدوده بازار به خارج از شهر منتقل شد اما همچنان اطلاعات کافی از دیگر انبارها و نوع مواد آنها نداریم.

در نهایت شورای شهر با اضافه‌کردن‌بندی به اساسنامه سازمان آتش‌نشانی بر لزوم به‌کار‌گیری از نیروهای داوطلب و مردمی برای مقابله با حوادث تاکید کرد. بر این اساس تیم‌های آتش‌نشانی داوطلب با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های آموزش‌دیده محلی تشکیل خواهد شد تا درصورت بروز حادثه با سرعت به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز ضمن استقبال از این بند اظهار داشت: تا‌کنون موفق شده‌ایم 10هزار نیروی آتش‌نشان داوطلب را آموزش دهیم. علاوه بر این سالانه 750هزار نفر نیز به‌مدت 40روز تحت آموزش‌های تخصصی مرتبط با اهداف سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته‌اند و کارت آتش‌نشان داوطلب دریافت می‌کنند.

پیشنهاد نام «نوروز» برای بوستانی در تپه‌های عباس‌آباد

احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز، جشن بهاری ایرانیان است، گفت: بر این اساس پیشنهاد نامگذاری نوروز در بوستانی که قرار است در تپه‌های عباس آباد احداث شود، شده است. وی گفت: در طرح تپه‌های عباس‌آباد عرصه‌ای گنجانیده شده که نام آن را بوستان اکو گذاشته‌اند. مسجدجامعی گفت: اکو نام مجموعه‌ای از 10کشور منطقه‌ای است که پیمان مشترک همکاری با هم دارند که پیشنهاد دادم از آنجایی که نوروز میراث جمعی همه کشورهای منطقه است، نام این بوستان از اکو به نوروز تغییر یابد که امیدواریم در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 130552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز