همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: مردم نگران افزایش قیمت بلیت‌های مترو نباشند، یارانه بلیت مترو سال آینده افزایش می‌یابد و میزان افزایش آن بستگی به بودجه سال آینده دارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار که در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: یارانه بلیت مترو طبق قانون مشخص شده که بخشی از آن پرداخت شده است و بقیه آن را نیز طبق بودجه تعیین شده، پرداخت خواهد شد.

 وی تاثیر بر پائی نخستین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها را در ارتقای سطح مدیریت شهری کشور مثبت ارزیابی نمود و گفت: این نمایشگاه محل مناسبی برای تبادل افکار و اندیشه‌ها، هم‌افزائی و تبادل اطلاعات و ایجاد خدمات بیشتر به شهرها و شهروندان است.

 وی با اشاره به حضور بیش از 100 شرکت خصوصی و 100 شهرداری در این نمایشگاه، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را ابتکار جدیدی در جهت ورود شهرداریها به عرصه‌های جدید از جمله پایدار کردن درآمدهای شهرداری‌ها و گسترش حمل و نقل عمومی برشمرد.

 وی، ‌اطلاع رسانی اقدامات و فعالیتهای شهرداریها به شهروندان و جامعه و آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود و بالا بردن توقعات مردم از شهرداریها، فراهم شدن زمینه مشارکت مناسب مردم در طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری و انتقال تجربیات شهرداریها به یکدیگر را از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه ذکر کرد.

 وزیر کشور برپائی این نمایشگاه را فرصت خوبی برای ارتباط شرکتهای بخش خصوصی تولیدکننده خدمات و محصولات مدیریت شهری با شهرداریها بیان نمود و افزود: شهرداری‌ها باید بتوانند با بکارگیری فناوری‌های نوین و استفاده از تجربیات جدید، شهرهای سبز، ایمن، پاک و با نشاطی را برای شهروندان فراهم کنند.

 محمد نجار با بیان اینکه "شهرداری‌ها، نهاد مهمی در نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی در کشور هستند"، گفت: مدیران ارشد شهرداری‌ها باید برنامه‌های خود را به گونه ای مدیریت کنند که بتوانند هزینه‌ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهند.

 وزیر کشور در خاتمه مچنین اظهار کرد: نمایشگاه‌های دستاوردهای شهرداری‌های کشور از این پس در شهرهای مختلف کشور و نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها از سال آینده به صورت گسترده تر در تهران برگزار خواهد شد.

 نمایشگاه جامع مدیریت شهری تا هشتم اسفندماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

کد خبر 129108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز