مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: بخشی از یارانه بلیت مترو پرداخت شده و مابقی نیز طبق روال پرداخت خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست مشاوران دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل امور بانوان استانها در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا در خصوص انسداد و کنترل مرزها توسط هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات مدرن، اظهار کرد: بیش از 8 هزار کیلومتر مرز آبی و زمینی در سراسر کشور داریم، لذا با توجه به وجود نقاط مختلف با ویژگی‌های خاص نیاز است که از امکانات خاصی در هر نقطه استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: در برخی نقاط باید از تجهیزات خاص مثل امکانات مدرن راداری و هواپیمای بدون سرنشین استفاده شود که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

 وضعیت حجاب و عفاف رو به بهبود است

 وزیر کشور با اشاره به بحث حجاب و عفاف نیز گفت: پیمایش علمی و مستندی که از سراسر کشور درباره بحث حجاب و عفاف بعمل آمده، نشان می‌دهد که وضعیت رو به بهبود است و در این راستا ارتقای فرهنگ عمومی در دستور کار دولت قرار گرفته است که در دست پیگیری است.

 نجار درباره برنامه‌های این نشست نیز اظهار کرد: در این جلسه برنامه‌های حوزه زنان در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مصوبات شورای اجتماعی زنان از جمله توجه به تعالی خانواده، ازدواج آسان و پایدار، نشاط جوانان و مبارزه با مواد مخدر، بخشی از این مباحث که مربوط به حوزه زنان بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: همچنین مقرر شد تا مشکلات و مسایل اجرایی مابین ستاد وزارت کشور در سطح استانها و شهرستانها مرتفع شود.

وی در خصوص نبود ساختار منظم امور زنان و کمبود بودجه در این حوزه که بعنوان دو مشکل اساسی در این نشست مطرح شد، گفت: مشکل ساختار نیست بلکه مقرر شده تا ساختار امور بانوان را گسترش دهند که این امر در وزارت کشور انجام می‌شود.

 وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: تقاضای بانوان این بود که یک درصد از بودجه‌ فرهنگ و هنر استانها به بخش زنان اختصاص ‌یابد که وزارتخانه نیز موافق این طرح است اما باید پیشنهاد آن تقدیم دولت شود.

کد خبر 128783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز