سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با وساطت کویت طرح امارات برای دنبال کردن موضوع جزایر ایرانی در نشست بین المجالس ابوظبی منتفی شده و بر این اساس ایران در این اجلاس شرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز توضیحاتی در خصوص تصمیم ایران برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس اسلامی در امارات متحده عربی و همچنین تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لایحه برنامه پنجم توسعه به نمایندگان ارائه کرد.

به گفته "عیسی جعفری" نماینده بهار و کبودر آهنگ، "علی لاریجانی" در این جلسه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اینکه امارات متحده عربی سعی داشت در نشست روسای مجالس اسلامی موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی را مطرح کند، تصمیم گرفت در این اجلاس شرکت نکند که با وساطت کویت این موضوع منتفی شده و بدین ترتیب ایران در اجلاس بین المجالس اسلامی شرکت خواهد کرد.

جعفری همچنین در خصوص توضیحات رئیس مجلس در مورد بررسی مواد اختلافی مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از لاریجانی گفت: در اکثر موارد اختلافی مصوبه مجلس در مجمع به تصویب رسیده ولی در مورد تعیین رئیس بانک مرکزی هنوز هیچ تصمیم مشخصی گرفته نشده است.

لاریجانی امروز عازم امارات می شود

خبرگزاری مهر در خبر دیگری اعلام کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به دستور کار تفرقه افکن نشست توافق نشده بین المجالس در امارات امروز سه شنبه عازم این کشور می شود تا به صورت رسمی نسبت به دستور کار اجلاس بین المجالس در ابوظبی اعتراض و با مقامات این کشور گفتگو کند.

امارات به صورت یکجانبه برگزاری اجلاس بین المجالس در این کشور را در دستور کار دارد و قرار است طی آن موضوعی را تحت عنوان مساعی حمیده بررسی کند که هدف اصلی آن دامن زدن به اختلافات بین کشور های اسلامی است.

امارات این کمیته را با هدف طرح مسائل واهی و ادعاهای بی اساسش در خصوص جزایر ایرانی تشکیل داده است.

اعضای ایرانی کمیته اجرایی و شورای بین المجالس اسلامی پیشتر با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به نشست آتی و غیر قانونی این شورا در امارات تاکید کردند: کمیته "مساعی حمیده" ماموریت انگلیسی - امریکایی امارات است.

 

 

کد خبر 126089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز