پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم اردن، با حذف عربستان بزرگترین شگفتی جام ملت‌های آسیا در دوحه را تا امروز رقم زد.

اردن

در روز دوم از دیدارهای گروه b تیم ملی فوتبال عربستان که دیدار نخست خود را مقابل سوریه با نتیجه دو بر یک واگذار کرده بود در دومین گام هم ناامید کننده ظاهر شد و با شکست مقابل اردن امیدهایش را برای صعود ازدست داد تا نخستین تیم حذف شده‌ی رقابت‌ها باشد.

عربستان که برای جبران شکست در نخستین روز رقابت‌ها مصمم به میدان وارد شده بود چند حمله نصفه و نیمه بر روی دروازه اردن انجام داد، اما مهاجمان این تیم با بی‌دقتی ضربات آخر را به بیرون زدند.

تک گل اردن را بها سلیمان در دقیقه 43 وارد دروازه عربستان کرد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر اردن به پایان برسد.

در نیمه دوم هم تلاش شاگردان ناصر الجوهر که پس از اخراج پسیرو پرتغالی هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده گرفته بود، سودی نبخشید.

5 دقیقه وقت تلف شده که از سوی علی البداوی داور اماراتی بازی اعلام شد هم نتوانست برای دارنده‌ی سه عنوان قهرمانی سودی داشته باشد، تا عربستان همچنان در حسرت گرفتن امتیاز از پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی بماند.

به این ترتیب جام پانزدهم برای عربستان به پایان رسید تا این تیم که سابقه قهرمانی سال‌های 1984، 1988 و 1996 را در کارنامه دارد، دست خالی به خانه بازگردد.

نتیجه‌ی دیدار تیم‌های سوریه و ژاپن که به قضاوت محسن ترکی برگزار می‌ شود تاثیری در وضعیت عربستان نخواهد داشت و عربستان دیگر روی کاغذ هم شانس صعود ندارد.

ترکیب اردن: عامر صباح، بسیم عثمان، منیر احمد المتاسیم، شادی ابوهش‌هاش، بشار یاسین،‌ سلیمان السلمان، عبدالله سلیم ( سلیمان ابوکشک 69)، بها سلیمان، عامر دیب (بنی یاسین 90)، حسن عبدالمحمود ( احمد ذوغیر 83)، عدی السیفی

ترکیب عربستان: ولید عبدالله، کامل الموسی، عبدالله شوهیل (عبدالله دوساری 89، اسامه هاوساوی، اسامه المولاد، علی خریری، محمد الشلهوب (نواف العابد 64)، عبده عاتف ( ناصر الشرمانی 46)، تایسر الجاسم، یاسر القحطانی، نایف حزازی

کارت زرد: عدی السیفیی، عامر دیب، بسیم عثمان و موید عمراز اردن و اسامه المولاد از عربستان.

در دیگر دیدار این گروه از ساعتی دیگر تیم ملی فوتبال ژاپن که در نخستین دیدار خود مقابل اردن با تساوی یک بر یک متوقف شد مقابل سوریه‌ای به میدان می‌رود که عربستان را در نخستین گام با شکست دو بر یک ناکام گذاشته است.

در جدول گروه b اردن با چهار امتیاز از دو بازی در صدر قرار دارد. سوریه با سه امتیاز و یک بازی کمتر در مکان دوم ایستاده و ژاپن با تک امتیازی که از یک بازی اندوخته سوم است و عربستان بدون امتیاز در مکان چهارم قرار گرفته است.

کد خبر 125713
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز