همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری مقابل استرالیا برای چهارمین بار جام قهرمانی مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا را بدست آورد و از این حیث رکوردار قاره کهن شد.

فوتبال

به گزارش مهر، دیدار پایانی پانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت 18:30 امروز شنبه 9 بهمن به قضاوت روشن ایرماتوف از ازبکستان در ورزشگاه 50 هزار نفری خلیفه شهر دوحه بین تیم‌های استرالیا و ژاپن آغاز شد.

این بازی جذاب و تماشایی که می‌توان مدعی شد، زیباترین و باکیفیت ترین دیدار جام پانزدهم بود در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم به برتری یک بر صفر تیم ژاپن انجامید تا سامورایی‌های آبی برای چهارمین بار جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را بالای سر ببرند.

در نیمه اول استرالیا شروع خوبی داشت و در اکثر دقایق برتر از شاگردان زاکرونی بود اما ژاپنی‌ها نیز دست و پا بسته نبودند و صاحب یکی دو موقعیت مناسب برای گلزنی شدند اما هیچکدام از دو تیم نتوانستند از این حملات و موقعیت‌ها استفاده کنند و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم نیز تیم استرالیا برتر و بهتر از سامورایی‌های آبی ظاهر شد و بارها توسط هری کیول تا آستانه بازکردن دروازه ژاپنی‌ها پیش رفت اما راه به جایی نبرد تا فینال جام پانزدهم به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه نیز جریان بازی تغییر محسوسی نداشت و استرالیا بهتر از ژاپن بازی می کرد اما بر خلاف جریان بازی این تیم ژاپن بود که در دقیقه 109 توسط "تاداناری لی" به گل برتری دست یافت و بدین ترتیب قهرمان جام پانزدهم شد.

ژاپن پیش از این در سالهای 1992، 2000 و 2004 به عنوان قهرمانی جام ملتهای آسیا دست یافته بود.

کد خبر 126950
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز