هیچ اتفاقی تلخ‌تر از این نبود که پرسپولیس مقابل پیکان سومین شکست پیاپی خود را تجربه کند.

فوتبال

حالا علی دایی در پرسپولیس به بن بست رسیده و شاید اتفاقات جدیدی در راه باشد. سرخ‌پوشان باز هم با انجام یک بازی ضعیف نتیجه را واگذار کردند و حالا دایی وضعیت روزهایی را دارد که با تیم ملی هم بهبن بست رسید و ناکام ماند.

با شروع بازی انتظار می‌رفت بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل جبران شکست سنگین مقابل سپاهان، نمایش متفاوتی مقابل پیکان داشته باشند ولی شاگردان علی دایی از همان دقایق ابتدایی بازی ضعیفی را به نمایش گذاشتند و همین موضوع باعث شد تا پیکان در دقیقه 15 توسط علیرضا عباسفرد به گل برسد.

او در پشت مدافعان پرسپولیس و در موقعیتی مشکوک به آفساید با یک ضربه بیرون پا دروازه حریف را باز کرد ولی دایی از تصمیم تیم داوری در سالم اعلام کردن این گل ناراحت بود. او به داور و کمک داور اعتراض شدیدی کرد و معتقد بود گل پیکان در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. هواداران پرسپولیس هم که در ورزشگاه رجایی قزوین حضور داشتند علیه فدراسیون شعار دادند و کمیته داوران را به حمایت از تیم استقلال متهم کردند.

با این گل شیرازه پرسپولیس از هم پاشید و سرخ پوشان بازی بی‌نظمی را از خود به نمایش گذاشتند. در این بازی دایی ‌ تغییراتی را در ترکیب تیم به‌وجود آورده بود که مهم‌ترین آن نیمکت‌نشین کردن محمد نوری و امیرحسین فشنگچی بود؛ البته سرمربی پرسپولیس به اشتباه خود پی برد و این دو بازیکن را در نیمه دوم وارد زمین کرد.

در طرف مقابل پیکان بازی منظم و هدفداری را دنبال می‌کرد و شاگردان علیدوستی بازی تحت فشار در زمین حریف را در دستور کار قرار داده بودند. پیکان در دقیقه 30 به گل دوم رسید. بعد از اینکه مدافعان پرسپولیس شوت پیکانی‌ها را برگشت دادند توپ زیر پای میثم رضاپور افتاد و این بازیکن هم پس از جاگذاشتن یکی از بازیکنان حریف دروازه رحمان احمدی را باز کرد. پیکان در این نیمه ‌دروازه‌اش را بسته نگه داشت و نکته قابل توجه عملکرد خوب خط دفاعی این تیم بود.

الونگ و رحمان رضایی 2بازیکن سابق پرسپولیس در خط دفاعی پیکان نمایش موفقی داشتند. در ضمن ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان پیکان هم در نیمه اول 2 بار مانع از گلزنی پرسپولیسی‌ها شد که در یک صحنه شوت مهدی شیری را به کرنر فرستاد. در این نیمه یک پنالتی مشکوک هم به سود پیکان گرفته نشد و بازیکنان این تیم به سعید مظفری‌زاده اعتراض کردند.

پرسپولیس در نیمه دوم با آمدن نوری و فشنگچی به زمین مسابقه، چهره تهاجمی‌تری به‌خود گرفت و بازیکنان پیکان هم بیشتر قصد داشتند با انجام یک بازی تدافعی دروازه خود را بسته نگه دارند. سرخ‌پوشان با توجه به اینکه با 2 گل عقب بودند، برای جبران گل‌های خورده تا حدودی هم احساسی حمله می‌کردند و تا پایان مسابقه موفق به باز کردن دروازه پیکان نشدند. این در حالی بود که پیکان در دقیقه 89 روی شوت دیدنی جهانگیر عسگری به گل سوم رسید تا ناکامی پرسپولیس تکمیل شده و آنها ششمین شکست این فصل را تجربه کنند.

‌دومین برد علیدوستی‌

این دومین برد علیدوستی با پیکان بود. او در این رابطه می‌گوید: «این نتیجه ثمره تلاش بازیکنان و میل آنها به پیروزی بود. ما در 2 هفته تعطیلی رقابت‌ها نهایت استفاده را از این فرصت بردیم و بدون وقفه تلاش کردیم. در این مدت تمام وقت تمرین داشتیم و این تمرین‌ها سر وقت شروع و به موقع هم به پایان می‌رسید. ضمن آنکه هیچ‌یک از بازیکنان در این تمرین‌ها غیبت نداشته‌اند.»

سرمربی پیکان درباره بازیکنان تازه‌وارد این تیم تاکید می‌کند: «با به خدمت گرفتن الونگ الونگ و رحمان رضایی و همچنین مهاجمی از اسلواکی که از او در این بازی استفاده نکردیم، سعی کردیم تا ضعف‌های تیم را در خطوط مختلف تا حدودی برطرف کنیم. از رضایی و الونگ در این بازی استفاده کردیم.»

مهاجم دهه 60 تیم ملی ادامه می‌دهد: «از این برد خیلی خوب بسیار خوشحالم. با این برد پیکان از قعر جدول بالا می‌آید. به این خاطر باید به بچه‌ها تبریک بگویم. به خاطر تلاش آنها این اتفاق افتاد.» وی در پایان اضافه می‌کند: «دایی را شخص قابل احترام و یک مربی بزرگ می‌دانم.‌ ولی می‌دانستیم که قوت تیم پیروزی در کجاست و برای همین هم مجبور شدیم تا با ‌ شیوه خاصی برابر این تیم بازی کنیم. می‌دانیم هنوز در بین خطوط ناهماهنگی داریم که باید آن را جبران کنیم. من به موفقیت پیکان امیدوارم و تلاش بچه‌ها و حمایت مدیریت این امیدواری را دوچندان می‌کند.»

کد خبر 122310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز