با برگزاری هفته هفدهم لیگ برتر، نیمی از لیگ دهم گذشت و ذوب آهن با به دست آوردن بیشترین امتیاز به‌ عنوان صدرنشین «قهرمان نیم فصل» لیگ شد

فوتبال

این تیم در هفته هفدهم مقابل تیم بحران‌زده استیل‌آذین به برتری رسید؛ تقابل تیم دوم جدول با تیم قعرنشین که دست آخر به پیروزی ذوب‌آهن انجامید و این تیم دوباره به صدر جدول بازگشت. پیش از برگزاری این مسابقه استقلال با33 امتیاز صدر جدول را تصاحب کرده بود و ذوب آهن که در 2 هفته پایانی نیم فصل اول رقابت نزدیکی با این تیم داشت، سرانجام با به دست آوردن دهمین پیروزی‌اش در لیگ قهرمانی نیم فصل را کسب کرد.

منصور ابراهیم‌زاده پیش‌تر گفته بود که قهرمانی نیم فصل ارزش چندانی ندارد و در عین حال ذوب آهن بعد از پشت سر گذاشتن بحران ناکامی در فینال لیگ قهرمانان با یک تساوی و 2 پیروزی به مدعیان دیگر اجازه حضور در رتبه اول لیگ را نداد.

ذوب آهن که لیگ رابا 2 پیروزی مقابل پیکان و مس شروع کرد، بعد از تساوی برابر استقلال و پیروزی مقابل سایپا، مهم‌ترین 3 امتیاز خود را در هفته پنجم لیگ به دست آورد. این تیم در دربی اصفهان موفق شد با یک گل سپاهان را شکست دهد و البته یک هفته بعد نخستین باخت خود را مقابل صنعت نفت آبادان متحمل شد.

نکته قابل توجه این است که ذوب‌آهن در نیم فصل اول هیچگاه نتوانسته در 3 مسابقه متوالی ‌ پیروز از زمین خارج شود. این تیم در هفته هشتم و نهم مقابل صبا و تراکتورسازی به پیروزی رسید و بعد مقابل تیم ضعیف شاهین بوشهر مساوی کرد. این نوسان می‌تواند در نیم فصل دوم برای مردان ابراهیم‌زاده دردسرساز شود.

به‌خصوص اینکه استقلال و سپاهان جزء مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند. محمدرضا خلعتبری، مهاجم ذوب‌آهن در این باره می‌گوید: «تیم ما کاری به تیم‌های دیگر ندارد و نگران پیروزی‌های سپاهان و استقلال نیستیم. ما تنها روی کار خود تمرکز می‌کنیم و مطمئن باشید در بازی‌های مستقیم مقابل این دو تیم، پیروزی را ازآن خود می‌کنیم.»

ذوب آهن بعد از تساوی ناامید‌کننده مقابل شاهین 2 پیروزی ارزشمند مقابل ملوان و پرسپولیس به دست آورد. این تیم پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز یک تساوی و یک پیروزی مقابل شهرداری و پاس کسب کرد‌ اما باخت در فینال لیگ قهرمانان از انگیزه‌های ذوب‌آهن کم کرده بود؛ طوری که در هفته چهاردهم درحالی‌که 2 گل از فولاد پیش بودند، دست آخر این مسابقه 2-2 شد.

ذوب‌آهن اما با فراموشی لیگ قهرمانان و همچنین حذف از جام حذفی بازگشت دوباره‌ای در لیگ برتر داشت. پیروزی این تیم برابر نفت تهران و دست آخر استیل‌آذین امیدهای ابراهیم‌زاده را بیشتر از قبل کرد. ‌ البته این احتمال هست که محمدرضا خلعتبری در روزهای آینده از این تیم جدا شود؛ بازیکنی که یکی از بهترین‌های ذوب‌آهن در سال‌های اخیر بوده است و این موضوع باعث نگرانی سرمربی این تیم خواهد بود. به غیراز او، محمد حسینی مدافع گلزن و کاسترو هم جزو بازیکنان تاثیرگذار ذوب‌آهن بودند. تیمی که امیدوار است با مربیگری ابراهیم‌زاده بعد از 3 فصل قهرمان لیگ شود.

قلعه‌نویی: به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند

ذوب آهن در حالی قهرمان نیم‌فصل لقب می‌گیرد که سپاهان با پیروزی در 2 مسابقه عقب افتاده خود می‌توانست بالاتر از ذوب‌آهن در صدر جدول قرار بگیرد. سپاهان در نیم‌فصل اول مقابل صبای‌قم و صنعت‌نفت به میدان نرفته و6 امتیاز‌ این بازی‌ها سپاهان را 35 امتیازی می‌کرد. یعنی هم امتیاز با ذوب‌آهن اما از آنجایی که تفاضل گل سپاهان بهتر است، این تیم صدرنشین می‌شد. این در حالی است که برنامه‌ریزی نامناسب سازمان لیگ باعث شده که سپاهان بدون برگزاری این دو مسابقه به استقبال نیم فصل دوم برود.

سپاهان و ذوب‌آهن زمانی که در هفته هجدهم به میدان بروند، عملا پرونده نیم فصل‌اول هم به پایان می‌رسد. به این ترتیب، سپاهان در لیگ دهم هیچگاه نمی‌تواند قهرمانی نیم‌فصل را به دست بیاورد. امیر قلعه‌نویی درباره قهرمانی نیم‌فصل لیگ می‌گوید: «واقعیت این است که به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند و قهرمانی در پایان فصل اهمیت دارد. البته از حالا که نمی‌توان در مورد قهرمانی حرف زد. امسال بازی‌ها خیلی سخت است و برخلاف نظر بعضی از آقایان معتقدم که فوتبال پیشرفت کرده و مدت‌هاست که از حالت دو قطبی خارج شده است.»

کد خبر 122416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز