سپاهان غروب روز دوشنبه یک بار دیگر پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با نتیجه‌ای سنگین شکست داد.

فوتبال

آخرین شکست سنگین سرخ‌ها در تهران به زمان مربیگری مصطفی دنیزلی در این تیم برمی‌گشت که آن زمان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی با 4 گل مغلوب سپاهان شدند و این زردهای اصفهان بودند که بازهم این نتیجه را در آزادی تکرار کردند تا قلعه نویی یک پیروزی مهم را مقابل دایی به دست آورد.

از دقیقه 15 به بعد فشار پرسپولیس روی دروازه سپاهان بیشتر شد و فشار سرخ‌ها در نهایت نتیجه داد تا پرسپولیس در دقیقه‌ 30 به گل برسد. امیرحسین فشنگچی با حرکت از جناح چپ و بااستفاده از سردرگمی مدافعان سپاهان، توپ را به بیرون محوطه جریمه فرستاد و تیاگو فراگا هافبک برزیلی پرسپولیس با شوتی سنگین توپ را به تور دروازه دوخت. دقایقی بعد سرخپوشان می‌توانستند گل دوم را هم به ثمر برسانند اما آرفی قدر موقعیتش را ندانست و ضربه‌اش راهی به دروازه پیدا نکرد.

سپاهانی‌ها در این 30 دقیقه در بازیسازی مشکل داشتند ولی بعد از گل پرسپولیس تا حدودی خودشان را در زمین پیدا کردند و روی دروازه پرسپولیس فشار آوردند. در دقیقه‌ 40 تعلل غلامرضا رضایی در میانه‌ میدان فرصتی مناسب برای تیم میهمان به‌وجود آورد و سپاهانی‌ها توپ را از رضایی گرفتند. در این لحظه ابراهیم توره صاحب توپ شد و از پشت محوطه جریمه با ضربه‌ای فنی و استثنایی توپ را به گوشه دروازه‌ حقیقی فرستاد.

3 دقیقه بعد ضربه سر عنایتی پس از واکنش خوب حقیقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا سپاهان از رسیدن به گل دوم محروم شود. 2 تیم نیمه اول را با تساوی یک - یک به رختکن رفتند.قلعه نویی در نیمه دوم نویدکیا و یانوش را وارد زمین کرد تا نشان دهد در ورزشگاه آزادی به‌دنبال پیروزی است، از طرفی دایی هم منصوری را جایگزین فشنگچی کرد. در دقیقه 66 این سپاهان بود که به گل دوم رسید.

زردپوشان اصفهانی در پشت محوطه جریمه پرسپولیس توسط توره صاحب موقعیت شدند ولی مجتبی شیری این مهاجم سنگالی را در ادامه با خطا سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. هادی عقیلی هم پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دیدنی توپ را به طاق دروازه پرسپولیس رساند.

البته این پایان ماجرا نبود چرا که خسرو حیدری در دقیقه 72 با نفوذ از جناح راست، به قلب خط دفاعی زد و با ضربه پای چپ دروازه پرسپولیس را باز کرد. شیرازه پرسپولیس در این لحظات از هم پاشیده بود و چهره دایی هم نشان می‌داد که امیدی برای تغییر نتیجه ندارد.پرسپولیس در این لحظات فقط هنرنمایی سپاهانی‌ها را نگاه می‌کرد و در لحظات پایانی بود که علی عسگر روی یانوش خطا کرد تا باز هم زردها صاحب ضربه پنالتی شوند. این بار عنایتی پشت توپ ایستاد تا توپ را بر خلاف جهت حرکت حقیقی وارد دروازه کند. این یک شکست سنگین برای پرسپولیس و دایی بود و به‌نظر می‌رسد سرمربی سرخ‌ها روزهای سختی را در پیش دارد.

دایی مصاحبه نکرد

سرمربی پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان، با وجود بخشش از سوی کمیته انضباطی حاضر به انجام مصاحبه با خبرنگاران نشد.او که به‌شدت عصبانی بود بعد از باخت در جملاتی کوتاه گفت:«تا زمانی که وضعیت نهایی‌ام مشخص نشود و کمیته انضباطی حکم قطعی مرا صادر نکند حاضر به گفت‌وگو نیستم.»

شاید دایی دوست نداشت که در مورد شرایط کریم باقری، حاشیه‌های دیگر پرسپولیس و اختلافش با فدراسیون حرف بزند. قلعه نویی اما بعد از این برد گفت:«‌شاید به‌دلیل اینکه تحت‌تأثیر جو مسابقه قرار داشتیم بازی را خوب شروع نکردیم و پرسپولیس 5 کرنر در ابتدای مسابقه روی دروازه ما زد اما بعد از آنکه گل اول را خوردیم بازیکنان هماهنگ شدند. اگر علیرضا حقیقی در نیمه اول درخشش نداشت می‌توانستیم در همان نیمه پرسپولیس را شکست دهیم.»

او در مورد داوری مسابقه که با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه بود، افزود:« پنالتی‌ها کاملا درست بود و حتی داور باید در پنالتی اول مدافع پرسپولیس را اخراج می‌کرد و در پنالتی دوم به بازیکن حریف کارت زرد نشان می‌داد.»قلعه نویی در مورد وضعیت فصل آینده‌اش تاکید کرد:« من به استقلال برنمی‌گردم و احتمالا یک فصل دیگر در سپاهان خواهم ماند.»

کد خبر 121946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز