مژگان به‌منش: اگر علاقه‌مند به مطالعه تاریخ و داستان‌های تاریخی باشید، حتماً وقت انتخاب کتاب‌هایی از این دست، با نام محمود برآبادی و کتاب‌هایش مواجه شده‌اید.

579

این نویسنده تاکنون بیش از50 اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به چاپ رسانده...

 آقای برآبادی،این روزها مشغول مطالعه چه کتابی هستید؟

اخیراً کتاب‌های تاریخی قرن 4 و 5 هجری را مطالعه کرده‌ام، مانند تاریخ بیهقی، تاریخ طبری، قابوس‌نامه و چند دیوان شعر. برای این‌که به تازگی نوشتن فیلم نامه مجموعه تلویزیونی ابوریحان بیرونی را به پایان رسانده‌ام، بنابراین خواندن این‌گونه کتاب‌ها، ضروری بود.

مطالعه چه کتاب هایی را به نوجوانان توصیه می کنید؟

با توجه به سلیقه نوجوانان کتاب‌های متفاوتی می‌توان به آنها توصیه کرد. شاید گروهی جویای علم باشند که در این صورت سراغ کتاب های علمی، تحلیلی یا آموزشی می‌روند. بخشی دیگر می‌خواهند با مطالعه کتاب سرگرم شوند، بنابراین دوست دارند اوقاتشان را با خواندن کتاب‌های داستان بگذرانند. مطالعه کتاب‌های تاریخی نیز جذابیت خاص خود را دارد. اما باید با تغییرمتن و فضاسازی امروزی مطالعه این‌ گونه کتاب‌ها را برای این گروه سنی آسان کرد.

کتاب در دوران نوجوانی شما چه جایگاهی داشت؟

 با نبود رسانه‌های متنوع درآن دوران، چیزی که بیش از هر چیز رونق داشت. قصه‌هایی بود که به شکل شفاهی از بزرگان و پدرانمان می‌شنیدیم. من بعدها با کرایه کتاب از کتابخانه، با ادبیات داستانی معاصر بیشتر آشنا شدم.

کد خبر 121501
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز