چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

زینب‌السادات افتخاری: مهدی امینی‌خواه، یکی از بازیگران جوانی است که کارش را با بازی در سریالی برای نوجوانان آغاز کرد و پس از آن نیز در نقش‌های مختلفی به هنرنمایی پرداخت.

امینی‌خواه فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است و در فیلم‌های «چپ‌دست»، «شغال»،«جدا افتاده»، «زن زیادی»، «شاخه گلی برای عروس»، «برگ برنده» و سریال‌هایی چون «مهمانی از بهشت» به هنرنمایی پرداخته است.   

  • کتابی که در دوره نوجوانی به آن علاقه‌مند بودید چه نام داشت؟

کتاب‌هایی که در آن دوران می‌خواندم دسته‌بندی شده بود. مثل کتاب‌های تحصیلی، تاریخی، علمی و برای تقویت زبان، کتاب‌های انگلیسی هم می‌خواندم. در این بین رمان و قصه هم جایگاه خاصی داشت. معمولاً در اوقات فراغت این کتاب‌ها را می‌خواندم. بعد از آن که وارد دانشگاه شدم، کتاب‌هایی را که با رشته تحصیلی‌ام مرتبط بود به این دسته‌بندی اضافه کردم. بیشترین کتاب‌هایی که خواندم آثار نویسندگانی چون هوگو، شکسپیر و دیگر نویسندگان اروپایی بود.

  • حالا از بین همه این کتاب‌هایی که خوانده‌اید، یکی را به دوستان نوجوانتان معرفی می‌کنید؟

کتاب خواندن بستگی به این دارد که شما به چه چیزی نیاز دارید. به همین خاطر من نمی‌توانم کتاب خاصی را نام ببرم. اما به دوستان نوجوانم توصیه می‌کنم که کتاب‌های آموزش زبان را بخوانند چرا که برای پر کردن اوقات فراغتشان خوب و مفید است و بازدهی علمی خوبی هم دارد.

  • در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

الان مشغول بازی در فیلم سینمایی «سایه شک» هستم که برای شبکه دو سیما ساخته می‌شود و  نقش یک کارگردان را دارم.

کد خبر 122595
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز