فریبا خانی: جشنواره «کتاب برتر» سه کتاب برگزیده و 12 کتاب تقدیری خود را به نویسندگان و کتاب‌دوستان معرفی کرد. در این جشنواره که دوره پنجم آن برگزار شد، داوران، کتاب‌ها را هم از نظر محتوا (متن و تصویر) و هم ساختار ظاهری بررسی می‌کنند

579

هیئت داوران، آثار برتر را در سه رشته‌ داستان، شعر و علمی-آموزشی معرفی کردند: «قصه‌های شیرین مغزدار» نوشته علی‌اصغر سیدآبادی با تصویرگری علی‌رضا گلدوزیان (نشر افق)، «چشم‌های زمستانی» اثر «داگلاس فلورین»، ترجمه افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری هدی حدادی (انتشارات کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان) و «حیات وحش ایران» اثر گروهی از نویسندگان، تصویرگری علی‌اکبر افشار (نشر طلایی).

آثار تقدیری بخش داستان نیز عبارتند از: «زرد مشکی» نوشته فریدون عموزاده‌خلیلی و تصویرگری گلدوزیان (کانون)، «سه گلدان» اثر احمدرضا احمدی با تصاویر نازلی تحویلی (کانون)، «غول و دوچرخه» نوشته احمد اکبرپور و تصویرسازی راشین خیریه (افق) و «110 قصه از هانس کریستین اندرسن» با ترجمه محمدرضا شمس و تصویرگری محمد حسن‌پور (انتشارات قدیانی).

«طوطی و بازرگان» با تصویرگری فیروزه گل‌محمدی (افق)، «ترانه‌های بابایی» اثر گروهی از شاعران و تصویرگران ( کانون)، «یک نفر رد شد از کنار دلم» اثر اسدالله شعبانی و تصویرسازی پرستو احمدی (نشر توکا) و «سفر به فضا» اثر ناصر کشاورز و تصویرگری سیاوش ذوالفقاریان (نشر تولد) چهار اثر تقدیری رشته شعر بودند.

و این هم از آثار تقدیری بخش علمی-آموزشی: «نجوم و فضا» ترجمه و تألیف شادی حامدی آزاد (طلایی)، «دانشنامه تصویری نوآموز» ترجمه حسن سالاری (افق)، «شناخت سه بعدی فضا» اثر «پیتر بوند»، ترجمه سارا فرزانه‌آ‌سا و تصویرگری «کیم تامسون» (تولد) و «ترسیم خط در هنر» اثر «گیلیان ولف»، ترجمه فاطمه کاوندی (نشر نظر). گفتنی است انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان این جشنواره را برگزار می‌کند.

کد خبر 121473
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز