همشهری‌آنلاین: تیم تکواندوی ایران امروز پنجشنبه 27 آبان 4 نماینده در بخش زنان و مردان داشت. که فرزاد عبدالهی ، سوسن حاجی پور و سمانه شش پری به مدال برنز قناعت کردند حسین تاجیک هم حذف شد.

medals thumbnail

فرزاد عبداللهی بعد از یک دور استراحت با نتیجه 11 بر 2 بایکوزف از ازبکستان را برد. او در دور دوم به مصاف ودلونگ از ویتنام رفت و با نتیجه 13 بر یک به برتری رسید.
عبداللهی برای راهیابی به فینال مقابل بهاوی از افغانستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 5 تن به شکست داد و به مقام سوم بسنده کرد.

فرزاد عبداللهی بعد از یک دور استراحت با نتیجه 11 بر 2 بایکوزف از ازبکستان را برد. او در دور دوم به مصاف ودلونگ از ویتنام رفت و با نتیجه 10 بر 2 به برتری رسید.

medals

سوسن حاجی پور که دور اول استراحت داشت در اولین مبارزه خود آوالا از فیلیپین را 7 بر یک برد و در مرحله بعد حریف دیمیتریوا از قزاقستانی شد.

او در این مرحله توانست با نتیجه 8 بر6حریف خود را شکست دهد.اعتراض مربی ایرانی به ضربه چرخشی سوسن حاجی پور در راند سوم پذیرفته نشد؛ اما در حالی که مبارزه با نتیجه 6 بر 6 مساوی پیش می رفت تکواندوکار ایران در لحظات آخر 2 امتیاز گرفت و برنده شد. در پایان نماینده ایران به خاطر این پیروزی سجده شکر به جای آورد.

این تکواندوکار برای راهیابی به فینال مقابل یوهو چینی قرار گرفت. در وقت قانونی دو تکواندوکار نتوانستند امتیازی کسب کنند و در وقت طلایی نیز این حریف چینی بود که به برتری رسید.

این سومین مدال برنز زنان تکواندوکار ایران بود که به دست آمد.

سمانه شش‌پری بعد از یک دور استراحت کوروبکو از تاجیکستان را 6 بر 2 شکست داد و حریف تارمان اردنی در مرحله یک چهارم نهایی شد. او در این دیدار با نتیجه 15 بر 6 به برتری رسید و گام به دور نیمه نهایی گذاشت.در این دیدار مربی ایران 2 بار اعتراض کرد که بار اول مورد قبول قرار گرفت اما دومین بار رد شد.

شش پری در مرحله بعد مقابل نگوئن از ویتنام شکست خورد و با کسب مدال برنز به کار خود خاتمه داد. سارا خوش جمال فکری روز گذشته به مدال برنز بانوان دست یافته بود.

حسین تاجیک در دور اول درحالی به روی شیاپچانگ رفت که الدهامی حریف قطری مقابل او ظاهر نشد تا با نتیجه 12 بر صفر برنده شود. او با این پیروزی آسان گام به مرحله یک چهارم گذاشت و به مصاف چیلمانوف قزاق رفت.

در این مبارزه دو تکواندوکار در وقت قانونی به تساوی صفر بر صفر رسیدند و در وقت طلایی این حسین تاجیک بود که یک ضربه 3 امتیازی را زد؛ اما با اعتراض مربی قزاق رای برگشت. بعد از توقف طولانی مبارزه و بررسی هوگوها مبارزه بار دیگر از سر گرفته شد و باز هم تاجیک بارها حمله کرد ولی در نهایت رای به برتری حریف داده شد. با این شکست تاجیک حذف شد.

رضا مهماندوست درحالی که به شدت از ناداوری های مبارزه حسین تاجیک و قزاقستان ناراحت بود، اظهار داشت: تکواندوکار وزن هشتم ما را بازنده کردند. وی تاکید کرد: یک طلای مسلم را از ما گرفتند. تاجیک در جریان مبارزه 2 ضربه سر زد که رای را برگرداندند و امتیاز ما را گرفتند.

سرمربی تیم ملی افزود: طبق قانون در وقت طلایی هر کسی بیشتر حمله کند باید برنده شود اما حسین فقط حمله کرد؛ اما نمی دانم چرا حریف را برنده اعلام کردند. کادر فنی ایران به شدت به این قضاوت اعتراض کردند اما به نظر نمی رسد که چندان به آن ترتیب اثر داده شود.

کد خبر 120984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز