مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

خدیجه آزادپور نخستین مدال طلای بانوان ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

azadpour

‌بانوی ملی‌پوش ووشو علاوه بر‌ثبت‌نام خود‌ در تاریخ ورزش ایران، سومین طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد. خدیجه آزادپور که پیش از شروع مسابقه‌هایش از قهرمانی صحبت کرده و گرفتن طلا را در دسترس می‌دید، در نهایت با پیروزی مقابل حریف هندی خود قهرمان شد.

آزادپور، سانداکار وزن منفی 60 کیلوگرم ایران در فینال این رقابت‌ها به مصاف ساندهیارا وانگ‌خم از هند رفت و در راند اول با اینکه از سوی حریف به بیرون سکو پرت شد‌ اما از نظر امتیازی به برتری رسید. او در راند دوم هم به برتری رسید و طلا گرفت. به این ترتیب، خدیجه آزادپور درحالی‌که از خوشحالی اشک در چشم‌هایش جمع شده بود، روی سکوی اول ایستاد و مدال طلا را در گردن خود دید. آزادپور درباره موفقیتش در این مسابقه‌ها و گرفتن مدال طلا می‌گوید: «این مدال حاصل9 ماه تلاش شبانه‌روزی من بود. آرزو داشتم که نخستین زن طلایی ووشوی ایران شوم، حالا حس خیلی خوبی دارم. من سخت تمرین کرده بودم و تمام تلاشم این بود که با دست پر به ایران برگردم.»

azadpour600

خدیجه آزادپور پیش از رسیدن به فینال رقابت‌ها در 2 دیدار نخست خود حریفانی‌ ‌ از کره‌جنوبی و ویتنام را با نتیجه مشابه 2 بر صفر شکست داده بود. او بعد از این دو مسابقه بیشتر از قبل به گرفتن مدال طلا امیدوار شده بود و در دیدار نیمه‌نهایی برابر سانداکاری از تایوان قرار گرفت.

جالب اینکه در نیمه‌نهایی مقابل حریف تایوانی‌اش‌ بازهم توانست با پیروزی 2 بر صفر راهی دیدار نهایی شود. آزادپور درباره مسابقه فینال مقابل حریف هندی خود می‌گوید: «حریف خیلی قدری داشتم. قوی بود و قدرت بدنی بالایی داشت.‌ فقط با قدرت بدنی و تکنیک خاص خودم توانستم او را شکست دهم. واقعا حریف خیلی خوبی بود.» دارنده مدال طلایی بازی‌های آسیایی 2010 گوانجو ادامه می‌دهد: «حس خیلی خوبی دارم که طلا گرفتم و توانستم مزد زحمات مربیان و مسئولان را بدهم. به قدری تمرین کرده بودم که هر کس من را می‌دید می‌گفت که طلا می‌گیری.»

پیش از این و در روز چهارم بازی‌های آسیایی الهه منصوریان در وزن منفی 52 کیلوگرم مسابقات ووشو مدال برنز را کسب کرده بود.

2 طلای دیگر‌

کاروان ورزشی ایران بعد از کسب سومین مدال طلا در بازی‌های آسیایی، چهارمین و پنجمین مدال طلای خود را هم در رشته ووشو کسب کرد؛ این‌بار البته در بخش مردان. ابتدا محسن محمد سیفی در وزن منفی 60 موفق شد یک مدال طلا برای تیم ملی ووشو به دست آورد. این نماینده ووشو ایران که طی روزهای گذشته با 3 پیروزی به دیدار نهایی راه یافته بود در پیکار برای کسب مدال طلا مقابل کیم جون یول از کره‌جنوبی صاحب برتری 2بر صفر شد تا دومین طلای ووشو را به دست بیاورد. سیفی که در هنگام دریافت مدال طلا اشک می‌ریخت، معتقد است که بعد از 7 ماه تلاش شبانه روزی توانسته به این موفقیت دست یابد.

این ووشو کار تیم ملی می‌گوید: «7 ماه است که شبانه‌روز با فکر طلا می‌خوابم و خوشحالم که پاسخ زحمات سرمربی تیم را دادم. امیدوارم روند طلا گرفتن در کاروان ایران ادامه پیدا کند و سایر ورزشکاران ایرانی نیز بتوانند با مدال‌های رنگارنگ خود دل مردم را شاد کنند.»

محسن محمد سیفی پیش از فینال ووشوکاران نپال، اندونزی و هندوستان را با نتایج مشابه 2 بر صفر شکست داده بود. سیفی درباره سطح مسابقات ووشو در گوانجو تاکید می‌کند: «سطح مسابقه‌ها واقعا بالا بود. حریفان قلدری داشتم و مسابقه‌های سختی را پشت سر گذاشتم. مطمئنم اگر زحمات اوجاقی سرمربی تیم نبود، هیچ وقت طلا نمی‌گرفتم. امیدوارم با این مدال توانسته باشم عیدی کوچکی به ملت ایران بدهم.»

در ادامه مسابقات ووشو نیز حمیدرضا قلی‌پور، سانداکار وزن منفی 75 کیلوگرم، پنجمین مدال طلای کاروان ایران را در بازی‌های آسیایی گوانجو برگردن آویخت. قلی‌پور در دیدار فینال به مصاف نماینده‌ای از پاکستان رفت و توانست با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی برسد. قلی‌پور در دور اول به مصاف حریفی از هند رفت و با شکست 2 بر صفر راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

او در مرحله یک‌چهارم نهایی با سانداکاری از مالزی روبه‌رو شد و با همین نتیجه حریف را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی
راه یافت. قلی پور در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 2 بر یک جیانگ تون‌پنگ از چین را از پیش‌رو برداشت و فینالیست شد.

قبل از اینکه ووشو مردان به 2 مدال طلا دست یابد، تیم ملی ووشو یک مدال برنز توسط احسان پیغمبری در فرم چانگ چوان و یک مدال برنز در ساندا توسط سجاد عباسی در وزن منفی70 کیلوگرم کسب کرده بود.جالب اینکه پیش از این، ووشو تنها یک مدال طلا در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان توسط حسین اوجاقی کسب کرده بود.

کد خبر 120980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز