همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستگاههای دولتی می‌توانند برای گرفتن مجوز خبرگزاری درخواست خود را در هئیت دولت مطرح کنند

hosseini

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمدحسینی در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره رسانه‌های دیجیتال افزود: نظام جامع رسانه‌ای درحال تدوین است و ما امیدواریم همه بحث‌های حمایتی و سیاستگذاری‌ها در آن گنجانیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این امر که دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند خبرگزاری داشته باشند انحصار نیست و مواردی چون خبرگزاری برنا در هیات دولت مطرح شد و مجوز گرفت.

وی افزود: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، دیدگاهی حمایتی در این بخش دارد.

حسینی با تقدیر و تحسین از دیپلماسی احمدی ن‍ژاد در بهره‌گیری از رسانه‌های غربی برای رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران گفت: روی سایت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کمیته حقیقت‌یاب به سازمان ملل، به صورت یک سوال سه گزینه‌ای قرار گرفته است و ما ابتدا ازمردم کشور و در مراحل بعدی از مردم دنیا خواهیم پرسید که کدام گزینه به واقعیت نزدیکتر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنفرانس خبری در باره صادرات نرم افزار و حذف نشریات غیر ضرور دستگاههای دولتی در پاسخ به خبرنگاران گفت: سال گذشته 110 میلیون دلار صادرات نرم افزار کشور بوده است و از این پس با وسواس بیشتری روی مجوزهای مطبوعات درخواستی دستگاههای دولتی نظارت می‌شود.

حسینی افزود: نظارت بر فضای مجازی و سایت‌ها به هیات نظارت بر مطبوعات محول شده است و همچنین کمیته‌ای در دادستانی وجود دارد که نماینده‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در آن عضویت دارد.

وی افزود: اگر جرمی صورت گیرد بر آن نظارت می‌کنند

کد خبر 117299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز