همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات هیئت نظارت، تصریح کرد: این امر صدور مجوز نشریات را به تعویق انداخته، به طوری که اکنون 3 هزار درخواست صدور مجوز نشریه در انتظار بررسی است

سید محمد حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید محمد حسینی در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: 3 هزار نشریه در کشور فعالیت می کنند و به همین تعداد هم درخواست صدور مجوز برای تاسیس نشریه جدید ارائه شده است.

حسینی با اشاره به اینکه انتظارات و توقعات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بالا است تصریح کرد : در بعضی اوقات با توجه به سازوکارهای موجود، این وزارتخانه به تنهایی نمی تواند تصمیم گیری کند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه مسئله صدور مجوز نشریات در هیئت نظارت انجام می شود، تاکید کرد: هیئت نظارت از 7 نماینده از دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی تشکیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت نظارت شامل نمایندگان مجلس، قوه  قضاییه، شورای انقلاب فرهنگی،وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه و نماینده مطبوعات است.

 حسینی تصریح کرد: به علت برگزار نشدن جلسات هیئت نظارت، تقاضاهای فراوانی همچنان در انتظار بررسی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتقاد از عدم شرکت نمایندگان برخی دستگاهها و تشکل ها در جلسات هیأت نظارت که سبب می شود این جلسات به حد نصاب لازم برای تشکیل و تصمیم گیری نرسد گفت : انتظار می رود دستگاهها و تشکل هایی که نمایندگان کنونی آنها فرصت لازم برای شرکت در جلسات هیأت نظارت را ندارند نسبت به معرفی افرادی که بتوانند برای شرکت در این جلسات وقت کافی اختصاص دهند، اقدام کنند تا کار مردم در سال همت و کار مضاعف روی زمین نماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چنین با اشاره به فعالیت 104 نشریه در استان گیلان فضای مطبوعات در این استان را پویا و با نشاط توصیف کرد.

کد خبر 112598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز