همشهری آنلاین: مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اطلاعات شخصی و حرفه‌ای 8 هزار و 300 خبرنگار در کشور در بانک اطلاعات جامع خبرنگاران ثبت شد.

روزنامه ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان اظهار داشت: بانک اطلاعات جامع خبرنگاران در دست تهیه و تکمیل است.

وی تصریح کرد: اطلاعات فردی و حرفه‌ای خبرنگاران برای استفاده‌های عدیده‌ای که برای ارائه تسهیلات و خدمات به آنهاست، در این بانک گردآوری می‌شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اطلاعات شناسنامه‌ای، سوابق حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی گذرانده شده، سفرهای داخلی و خارجی، تاهل، امور اقتصادی، سطح حرفه‌ای و حتی نقل و انتقال خبرنگار بین رسانه‌ها در این بانک جامع جمع‌آوری می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: تاکنون اطلاعات 8 هزار و 300 خبرنگار در این بانک ثبت شده و در حال تقسیم‌بندی حرفه‌ای آنها هستیم.

عنوان "خبرنگار آزاد " تعریف شد

وی با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم باید تعریفی مدون از خبرنگار حرفه‌ای ارائه شود، تصریح کرد: ما همه کسانی را که در رسانه‌ها به عنوان خبرنگاران رسمی معرفی نمی‌شوند، نیز با احراز شرایطی به عنوان خبرنگار آزاد می‌شناسیم.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خبرنگاران آزاد برای احراز فعالیتشان در مطبوعات باید 30 اثر از هر نوع خبر، گزارش، مقاله، یادداشت و ... در رسانه‌های دیجیتال و خبرگزاری‌ها 50 اثر ارائه کند و این آثار تایید شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: قصد داریم به گونه‌ای عمل کنیم تا همه جامعه خبری زیرپوشش قرار گیرند و حمایت‌ها فقط منوط به خبرنگاران نباشد.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که در صفحه‌آرایی، کاریکاتورسازی، عکس و ... نیز در رسانه‌ها فعالیت دارند، در بانک جامع اطلاعات خبرنگاران قرار می‌گیرند.

پیگیری طرح ویژه بیمه خبرنگاران

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات ویژه و مطلوبی در کشور افتاده است، افزود: به علت اینکه امنیت شغلی و آزادی فعالیت خبرنگاران تضمین شود، طرح بیمه خبرنگاران رسانه‌ها در دست پیگیری است.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: اگر خبرنگاری در رسانه‌ای بیمه نشده باشد، باید به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند و براساس قراردادی که با تامین اجتماعی بسته شده است، تمام‌ خبرنگارانی که اطلاعات آنها در بانک جامع اطلاعات خبرنگاران ثبت شده است، بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، دیگر هیچ خبرنگاری نگران اخراج، تعطیلی رسانه به دلایل مختلف نیست و امنیت شغلی وی تضمین می‌شود و سال‌های کاری وی محاسبه خواهد شد.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این طرح، حداقل پرداختی توسط خبرنگار در یک سال 250 و حداکثر پرداختی وی 320 هزار تومان است.

 ریاست جمهوری فردا اخبار خوشی اعلام می‌کند

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: طرح‌های زیادی در دست اجراست و کارشناسان برای جامعه خبری برنامه‌های متعددی دارند که به محض نهایی و تصویب شدن به اطلاع آنها خواهد رسید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 97 شهید عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و 30 شهید رسانه ملی در حوزه خبر افزود: امسال برنامه‌های روز خبرنگار در تمام استان‌ها به صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار می‌شود و مراسم محدود به مراسمی ملی تبدیل شده است.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ریاست جمهوری فردا در نشست سراسری خبرنگاران برتر کشور اخبار خوشی را اعلام می‌کند که شامل همه خبرنگاران می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: خانه‌های مطبوعات که قبل از این در 17 استان کشور شکل گرفته بود، به همت دولت در 13 استان دیگر نیز راه‌اندازی شد و هم‌اکنون همه استان‌ها دارای خانه مطبوعات هستند. 

کد خبر 113208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز