مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران از افزایش خطوط اتوبوس‌های تندرو به 7 خط تا پایان سال جاری خبر داد.

اتوبوس

 مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که سه خط جدید BRT تا پایان سال به خطوط BRT فعلی افزوده خواهد شد، افزود: با توجه به افق طرح جامع حمل و نقل شهر تهران باید تعداد خطوط BRT به 10 خط مجزا افزایش یابد، در این راستا خطوط BRT تا پایان سال جاری به هفت خط افزایش می‌یابد.

 وی ادامه داد: سه خط جدید در مسیر «پونک تا میدان آزادی»، ادامه فاز دوم خط چهار از «میدان توحید تا ترمینال جنوب» و یک خط شمال شرق تا شمال غرب که به عنوان یک مسیر اصلی تعیین شده است و یکی از مهمترین خطوط خواهد بود، اما هنوز مسیرهای دقیق آن مشخص نشده است.

 معاون ترافیک شهردار تهران اضافه کرد: همچنین در کنار این سه خط ، خط اتوبوس‌های برقی از میدان امام حسین (ع) تا میدان راه‌آهن در حال انجام مطالعات است و تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 وی یادآور شد: استقبال شهروندان تهرانی از خطوط BRT در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد داشت، به همین دلیل باید قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نسبت به شرایط مناسب حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوسرانی در دسترس مردم اقدام کنیم.

 تشکری هاشمی گفت: مطالعات این خطوط در حال انجام و یا تکمیل شده است و شورای شهر تهران در جریان اجرای آنها قرار دارد و در صورت نیاز اطلاعات لازم به شورای شهر تهران نیز ارائه خواهد شد.

کد خبر 114494
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز