مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه احداث پل سواره‌روی روشندلان ضمن کاهش ترافیک محدوده، سبب روانی ترافیک و کاهش زمان تاخیر در خط یک اتوبوس‌های تندرو می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از طولانی‌ترین پل فلزی پایتخت، زمان سفر در خط یک اتوبوسرانی تندرو حدود 10 دقیقه کاهش می‌یابد.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: به‌طور متوسط هر یک از اتوبوس‌های خط یک تندرو در تقاطع‌های پیچ شمیران و روشندلان پشت هر چراغ قرمز حدود 3 دقیقه معطل می‌شدند که گاه در ساعات اوج ترافیک این زمان بسیار بیشتر بود اما با احداث پل روگذر روشندلان زمان توقف‌ها و تاخیرها در این خط کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اجرای پل روگذر روشندلان با یک‌کیلومتر طول، در راستای ارتقای کیفیت و بازده خطوط تندرو اتوبوسرانی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان صورت گرفته است که ضمن افزایش سرعت اتوبوس‌های تندرو و کاهش زمان سفر سبب کاهش ترافیک محدوده و تردد آسان خودروهای شخصی می‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه علاوه بر مسیر ویژه تردد اتوبوس‌های تندرو روی پل، 2 خط عبوری نیز برای تردد خودروهای شخصی درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: خودروهای شخصی نیز می‌توانند در مسیر رفت و برگشت از این پل برای تردد استفاده کنند و دیگر پشت چراغ‌های قرمز معطل نشوند.

وی تصریح کرد: روی این پل در تقاطع خیابان شریعتی یک ایستگاه برای توقف اتوبوس‌ها احداث می‌شود که مسافران از طریق پله برقی می‌توانند به راحتی به این ایستگاه دسترسی یابند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در واقع این نخستین بار است که روی یک پل سواره‌رو ایستگاه اتوبوس ایجاد می‌شود تا مسافران برای دسترسی به خیابان‌های شریعتی و روشندلان به سختی نیفتند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: برای تردد آسان و ایمن مسافران، ایمن‌سازی‌ لازم در مسیر و ایستگاه تقاطع شریعتی صورت خواهد گرفت و مسافران می‌توانند با پله برقی به داخل ایستگاه وارد و یا از آن خارج شوند.

وی تاکید کرد: پس از بهره‌برداری از طولانی‌ترین پل فلزی پایتخت، اصلاحات هندسی زیر پل صورت می‌گیرد تا از این طریق دسترسی‌ها مناسب‌سازی‌ شوند و خودروها بدون تداخل و مشکل بتوانند ادامه مسیر دهند.

معاون شهردار تهران همچنین از تغییر جهات عبوری برخی معابر اطراف پل روشندلان خبر داد و گفت: پس از بهره‌برداری از پل، تغییر جهت حرکت در خیابان خاقانی که خیابانی کم‌تردد است صورت می‌گیرد و این خیابان از شمال به جنوب یکطرفه خواهد شد تا تردد‌ها در این بخش از خیابان انقلاب تداخل پیدا نکنند و خودروها به راحتی ادامه مسیر دهند.

شایان ذکر است، پل روشندلان شنبه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 92329

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز