شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل به کشورها هشدار داد که روند حضانت کودکان از کشور زلزله‌زده‌ هائیتی را تسریع نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز، مقامات سازمان ملل می‌گویند: از زمان زلزله‌ ویران کننده‌ 12 ژانویه [هزاران کشته در زلزله 7 ریشتری هائیتی]تعدادی کودک از بیمارستان‌های هائیتی مفقود شده‌اند که این امر نگرانی‌ها مبنی بر قاچاق آنها به خارج از کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه‌ تایمز، ‌ژان لوک لگراند مشاور یونیسف اعلام کرد: ‌ما حدود 15 مورد مفقود شدن کودکان از بیمارستان‌ها را ثبت کرده‌ایم.

وی گفت:‌ یونیسف سال‌ها در هائیتی مشغول به کار بوده و ما می‌دانیم که مشکل تجارت کودکان در هائیتی از زمان قبل از زلزله وجود داشته است.

لگراند گفت:‌ متاسفانه بسیاری از این شبکه‌های تجارت با بازار حضانت بین‌المللی در ارتباط هستند.

یونیسف اعلام کرد که به کشورها طی هفته‌ گذشته هشدار داده که حضانت کودکان هائیتی را پس از وقوع زلزله افزایش ندهند.

این در حالی است که چندین کشور از جمله بلژیک، کانادا، ‌فرانسه، آلمان، ‌هلند،‌ اسپانیا و آمریکا در حال تسریع روال فرزند خواندگی از هائیتی هستند.

لگراند گفت: این اوضاع شبیه دوران پس از سونامی در آسیا در پنج سال گذشته است.

شبکه‌های قاچاق در آن زمان بلافاصله پس از وقوع این بحران وارد عمل شده و از ضعف مقامات محلی و هماهنگی در امداد برای ربودن کودکان و خارج کردن آنها از کشور استفاده کردند.

راپرت کولویل، سخنگوی اداره‌ کمیساریای عالی حقوق بشر، اظهار داشت:‌ بردگی کودکان و قاچاق آنها در هائیتی یک مشکل رایج است و می‌تواند به سادگی به یک مسئله‌ جدی طی هفته‌ها و ماه‌های آتی تبدیل شود.

مقامات یونیسف گفتند: ‌هیئت سازمان ملل در هائیتی نظارت‌های خود را در این مورد افزایش داده است.

کد خبر 100085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز