دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی ویرانی‌های هائیتی از آوریل به اوایل ژوئن به تعویق افتاد.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، بنا به اعلام تمیستوکلس مونتاس (Temístocles Montás)، وزیر اقتصاد دومینیکن نمایندگان هائیتی و جمهوری دومینیکن در اجلاسی که شب گذشته (به وقت محلی) برگزار شد، به این توافق رسیدند.

هر دو این کشورها در جزیره هیسپانیولا دریای کارائیب واقع شده‌اند. به گفته این وزیر، قرار است اجلاس اهداکنندگان به جای 14 آوریل در تاریخ دوم ژوئن در سانتو دومینگو، پایتخت دومینیکن برگزار شود. دلیل این تعویق مشخص نیست.

به گفته مونتاس، برای تدارک کنفرانس اهداکنندگان در تاریخ 17 و 18 مارس نمایندگان ارشد آمریکا، ژاپن، کانادا و اتحادیه اروپایی با هم ملاقات دارند و بر روی نقشه اجرایی کار می‌کنند. این طرح سپس در پایان ماه مارس به سازمان ملل ارایه می‌شود. مساله بازسازی هائیتی در اجلاس اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین که ماه مه در مادرید برگزار می‌شود نیز بررسی خواهد شد.

دستکم 217 هزار کشته
در زلزله شدید 12 ژانویه در هائیتی دستکم 217 هزار نفر جان خود را از دست دادند. حدود 300 هزار نفر هم مجروح شدند. بنا به تخمین سازمان ملل از مجموع 9 میلیون جمعیت هائیتی 1.2 میلیون نفر بی‌خانمان و در شرایط اضطرار هستند. دولت هائیتی هزینه بازسازی‌ها را حدود 10 میلیارد دلار برآورد کرده است.

کد خبر 101578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز