همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با محکومیت اهانت به ساحت امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت:

از برخی آقایان انتظار داریم به هوش آیند و به جای صدور بیانیه مسیر خود را از جریان‌های زشتکار جدا کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه 8 دی مجلس شورای اسلامی افزود: روزهای اخیر در دهه اول ماه محرم برای مردم فهیم و متدین کشور حاوی دو درس بود که درس نخست آن نشان دادن دینداری، غیرت، حریت و همبستگی معنوی در مدرسه سیدالشهداء (ع) بود به طوری که همه اقوام ایرانی با قلبی حزین، حماسه سالار شهیدان را در قلمرو ایران اسلامی و حوزه تفکر اسلامی به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: در اینجا سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی در امواج یکرنگی معنویت عاشورایی، طوفانی از قدرت استعلایی کیش اهل بیت (ع) و انقلاب رهایی بخش اسلامی را به پا کردند که در عصر از خودبیگانگی مدرنیته و فرار از مرگ آگاهی، غیرقابل تصور بود چرا که دنیازدگی عصر حاضر تربیتی را برای انسان‌ها مهیا کرده که فرسنگ‌ها از چنین عواطفی فاصله پیدا کرده است و هر چه بیشتر در فردیت فرو رفته، از سنت‌های جمع گرای معنوی دور گشته است.

رئیس مجلس گفت: این امر به مکتب عاشورا اختصاص دارد که هر سال موجی از شوریدگی و شیدایی حسینی در قلوب مؤمنین ایجاد می کند و رشته ای است که همه لحظات سالانه آدمی را تحت تأثیر خود قرار میدهد تا به سعادت برسد که ان الحسین(ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه.

لاریجانی افزود: درس دوم که تأمل برانگیز شد، گستاخی عده‌ای چه در مراسم تشییع مرحوم آیت الله منتظری در شهر مقدس قم و چه در روز عاشورا در تهران به ساحت مقدس ماه محرم و عاشورای حسینی بود.

رئیس مجلس گفت: صورت ظاهر موضوع را به ادامه بحث و جدل‌های انتخابات اخیر مربوط ساخته‌اند اما این یک صورت فریبکارانه بیش نیست و ماهیت آنچه در این اقدام رخ داد چیزی جز اقدامی ضد دینی و ضد انقلابی نبود.

لاریجانی افزود: اینکه مراسم تشییع یک عالم بهانه‌ای شود برای دفع کینه درباره اصل انقلاب، آیا جز فرصت طلبی نام دیگری دارد؟

وی گفت: همه کسانی که حتی نقدی به آراء سیاسی ایشان وارد می‌دانستند حرمت فقاهت را پاس داشتند و به مقام علمی ایشان احترام گذاشتند و حکمت و ادب حوزه فکری امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را نشان دادند؛ آیا پاسخ این متانت سیاسی و ادب اجتماعی و دینی چنین گستاخی‌ها آن هم در شهر کریمه اهل بیت(ع) بود؟

لاریجانی افزود: هر چند مردم انقلابی و آگاه استان قم با حضور در صحنه پاسخ این شناعت سیاسی را دادند اما وجه ضد ملی ماجراجویی‌های اخیر را بیشتر روشن کردند.

رئیس مجلس گفت: حادثه روز عاشورا یک باره بخش اعظم هویت این جریان را علنی کرد.

لاریجانی افزود: بعید است کسی درد توهین سهمگین اعمال سبک و ضد دینی ظهر عاشورای این عده را با همه وجود درک نکرده باشد.

وی گفت: چرا ظهر عاشورا که همه به احترام سید الشهداء (ع) و در سوگ او از عمق وجود خود عزادار هستند، شما به آرمان یک ملت توهین کردید؟ شما توجه دارید به چه مقامی بی‌احترامی کردید؟ به ولی خدا، به واسطه فیض الهی؛ مگر این امری است که بتوان به راحتی از آن گذشت؟

لاریجانی افزود: امروز همه ما در مقابل ساحت مقدس امام حسین (ع) خجل و شرمنده‌ایم و از محضر ولی الله الاعظم امام زمان (عج) عذرخواهیم که عصر عاشورا چنین حوادث بی سابقه ای در کشور اهل بیت (ع) رخ داد اما بدانید به تعبیر علامه مجلسی(ره) باید دانست که این مذلت‌های دنیا موجب مزید عزت ایشان است و دوست خدا به این‌ها ذلیل نمی‌شود.

رئیس مجلس گفت: با اقدامی که در روز عاشورا انجام دادید عملاً جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کردید؛ جدای از عقوبت اخروی، اینجا موضعی است که به هیچ وجه از آن نمی‌گذریم؛ شما به ولی فقیه که میراث فکری امام (قدس سره) و ثمره خون صدها هزار شهید است توهین و با سخافت، درشت گویی کردید و به تخریب امکانات مردم و دولت پرداختید.

لاریجانی ادامه داد: حال به خوبی عیان کردید که مسئله انتخابات، بهانه بود و خوب است این را هم بدانید که ما در راه امام حسین(ع) و صیانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بیت(ع) و دفاع از ولایت فقیه تا پای جان ایستاده ایم و با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی از مسئولان امنیتی کشور اعم از وزارت کشور و اطلاعات و قوه قضائیه می‌خواهد اینگونه افراد هتاک به ساحت دین را دستگیر و بر چنین افراد ضد انقلاب بدون هیچ ملاحظه، اشد مجازات را جاری کنند.

لاریجانی گفت: نمایندگان ملت به عنوان امنای ملت به طور جد پیگیر اجرای عدالت در مورد این افراد هستند و لازم است کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی مجلس نهایت سعی خود را در استیفای حقوق ملت بکار برند؛ مخصوصاً این افراد باید درباره تخریب امکانات مردم و یا تجهیزات و اماکن دولتی که با مالیات مردم ساخته شده است پاسخگو باشند.

رئیس مجلس گفت: ما حساب جریان‌های سیاسی داخل انقلاب نظیر جریان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنین افراد ضد انقلاب جدا می‌دانیم چرا که آنان عموماً حسن سابقه در دیانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام داشته اند اما انتظار داریم برخی آقایان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش آیند و با این همه بینه، مسیر خود را به طور روشن از این جریان زشتکار جدا کنند نه اینکه مجدد، بیانیه صادر و در آن فضا را غبارآلوده تر کنند.

کد خبر 98258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز