چهارشنبه 28 شهریور 1397 | به روز شده: 6 ساعت و 39 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
یکشنبه 25 مرداد 1388 - 14:26:50 | کد مطلب: 87825 چاپ

آشنایی با مواد غذایی که برای هوش کودک مفید هستند

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
مصرف غلات برای صبحانه می‌تواند انرژی لازم را طی ساعات مدرسه برای کودک تامین کند

تمام والدین دوست دارند کودکشان مانند آلبرت انیشتین باهوش شود.

ژن‌ها عامل مهمی در تعیین هوش کودک هستند ولی مطالعات نشان می‌دهد غذایی که کودک می‌خورد نیز تاثیر گذار است.

غلات

غلات یک صبحانه سالم برای حفظ انرژی کودک در طول ساعات مدرسه است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

کودکانی که صبحانه می‌خورند دارای قابلیت تمرکز بیشتر و حافظه یادگیری بیشتری هستند، علاوه برآن می‌توانند در کلاس‌های ریاضی بهتر عمل کنند.

تمام صبحانه ها یکسان نیستند. بهتر است از برخی غلات صبحانه‌ با شکر فراوان استفاده نکنیم.

اگر کودک شما غلات صبحانه‌ای دوست ندارد از تخم مرغ استفاده کنید.

تخم مرغ دارای "کلاین" بالا است که به ایجاد سلول‌های حافظه کمک می‍کند.

ماهی‌های چرب و امگا 3

البته این مورد ممکن است اشتها آور نباشد اما ماهی چرب مانند ماهی آزاد، تن و ساردین منبع قوی اسیدهای چرب امگا3 هستند.

امگا3 به طور چشمگیری به تقویت سلول‌های مغز جهت افزایش یادگیری و تمرکز کمک می‌کند.[امگا۳ و رفع افسردگی مادران آینده]

تحقیقات نشان می‌دهند، روغن ماهی می تواند عامل مهمی برای تقویت ضریب هوشی باشد و به مشکلات رفتاری کودکان مانند اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان کمک کند.

آووکادو، گردو و بادام منابع مفید دیگری از امگا3 هستند.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از ویتامین B هستند و به افزایش عملکرد حافظه کمک می‌کنند.نان‌های کامل بر خلاف نان سفید انرژی را به آرامی و یکنواخت در بدن آزاد و به کودکان و افراد بزرگسال کمک می‌کند تا قند خون منظمی داشته و سطح تمرکز و هشیاری بیشتری داشته باشند. [نکته بهداشتی روز: غلات کامل مصرف کنید]

غذاهای سرشار از آهن

تحقیقات نشان می‌دهد، غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز بدون چربی، میوه‌های خشک، غلات کامل و حبوبات میزان انرژی و سطح هشیاری را افزایش می دهند.

کودکان تقریبا آهن را به حد کافی نمی‌خورند. کمبود آهن می تواند سطح عملکرد شناختی را تا حدی پایین آورد که منجر به ضعف در فعالیت‌های آکادمیک شود.

شما می توانید کمبود آهن را با استفاده از ساندویچ کره بادام زمینی برای ناهار و استیک همبرگر بدون چربی برای شام رفع نمایید.

HowSuffWorks.com

در همین زمینه: