دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای نخستین بار یک گروه معتبر موسیقی ایرانی در سالن موسیقی لینکلن آمریکا که از جمله معتبرترین سالن‌های موسیقی این کشور به شمار می‌رود،اجرای برنامه خواهد داشت

تهمورس پورناظری، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این کنسرت در قالب یک تور چهار کنسرتی در چهار شهر آمریکا برگزار می‌شود.

وی  افزود: عنوان کنسرت گروه شمس و پورناظری‌ها «نغمه‌های مولانا و صلح» است و علاوه بر اجرا در سالن لینکلن؛ شهرهای لس‌آنجلس،سانفرانسیسکو، نیویورک و واشنگتن میزبان کنسرت گروه موسیقی شمس خواهند بود.

پورناظری در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه این کسرت به دعوت کمپانی mistik world musicبرگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اولین بارگروهی از ایران در معتبرترین سالن len kolen senter که معتبرترین سالن موسیقی جهان است به اجرای موسیقی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود، اظهار داشت: بخش اول تنبور نوازی به همراه رقص سماعی است و در بخش دوم گروه موسیقی شمس به اجرای موسیقی ملی می‌پردازد.

این آهنگساز افزود: هنرمندانی از ترکیه و ارمنستان در بخش دوم این کنسرت به عنوان نوازندگان نی، ویلن سل و هارپ (نوعی ساز که به چنگ معروف است) اضافه خواهند شد و به اجرای موسیقی ارکسترال می‌پردازند.

وی  ادامه داد: این برنامه با همخوانی گروه هم آوازان و خوانندگی فرشاد جمالی برگزار می شود. بخشی از برنامه سنتی و بخشی دیگر تنبور نوازی است. علاوه بر اعضای گروه شمس سه سماع نواز از قونیه و یک نی زن و از کشور ارمنستان یک نوازنده ویولنسل و چنگ گروه را همراهی می‌کنند.

گروه شمس و پورناظری‌ها از 23 تا 26 مرداد در کاخ سعد آباد اجرای برنامه دارند و کنسرت بر آفتاب خلیج پارس را برگزار می‌کنند. [گزارش همشهری‌آنلاین از نشست خبری گروه شمس و پورناظری‌ها]

کد خبر 60386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز