یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لغو کنسرت گروه موسیقی دبو سبب شد تا دست اندرکاران برگزاری این کنسرت بابت زیان‌های وارده به خود به دیوان عدالت اداری شکایت برند.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، چندی پیش اعلام شده بود که به مناسبت مبعث حضرت رسول(ص)گروه مسلمان اندونزیایی- آمریکایی دبو در ایران به مدت سه شب از 8 تا 10 مرداد کنسرت خود را برگزار خواهد کرد.اما این کنسرت چند ساعت قبل از اولین اجرا در روز سه‌شنبه هشتم مرداد از سوی دفتر موسیقی ارشاد لغو شد.

این در حالی است که هیچکدام کدام از مسولین ذی ربط تا کنون پاسخ روشنی به این مسئله نداده‌اند و حتی برخی نیز ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.تاکنون پیگیری‌های خبرنگار فارس بعد از گذشت 4 روز از این اتفاق از مسئولین ارشاد هنوز بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش فارس، عصر دیروز با گذشت 4 روز از لغو این کنسرت، محمد حسین احمدی مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد در گفت‌وگویی دلایل لغو این کنسرت را تناقض اطلاعات افراد گروه با آنچه که از قبل به ارشاد داده بودند، عنوان کرد و گفت است: اطلاعاتی که گروه دبو از افرادش برای گرفتن مجوز در اختیار وزارت ارشاد گذاشته بود، با آنچه ما هنگام اجرای برنامه با آن مواجه شدیم، تناقض داشت و مجوز صادر شده برای این گروه موسیقی، بر اساس مستندات ارائه شده از سوی مجریان این برنامه بود.

وی در ادامه افزوده است: چون این مستندات مشکلی نداشت، مجوز برای آنها صادر شد اما وقتی این گروه به ایران آمدند، یک سری از اطلاعات از جمله نوازنده هایی که آمده بودند و کارهایی که قصد ارائه آن را داشتند با آنچه قبلا در اختیار دفتر موسیقی وزارت ارشاد قرار گرفته بود ،تفاوت داشت.

احمدی عنوان کرده است: وقتی مجوزی صادر می شود برای همان کارها و همان افراد تایید شده است، بنابراین اجرای این گروه با توجه به تفاوت به وجود آمده در اطلاعات، احتیاج به صدور دوباره مجوز داشت که این مسئله هم مراحل متعددی دارد و این امر باعث لغو اجرای برنامه این گروه شد. در هر صورت تخلف از سمت شرکت اجرا کننده این برنامه بوده است.

شهیدی: معاون دفتر موسیقی ارشاد کنسرت آزمایشی گروه را تایید کرده بود

به گزارش فارس،به دنبال اظهارات احمدی در خصوص لغو کنسرت،محمد سعید شهیدی مدیر روابط عمومی کنسرت دبو در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:ما با نامه وزارت ارشاد برای نوازندگان گروه برای ورود به ایران ویزا گرفتیم و اصلا امکان تغییر این افراد وجود نداشته است چرا که نامه وزارت ارشاد برای 16 نفر بوده که ما برایشان ویزا بگیریم ما نیز عین آن 16 نفر را با ویزا به ایران آوردیم و امکان اینکه کسی را عوض کنیم ،وجود ندارد.
وی در خصوص تغییر قطعات این کنسرت افزود:این گروه اصلا یک شب هم اجرا نکرد که بگوییم چیزی عوض شده یا نه .قرار بود عین آن اشعار و آنچه که ما به وزارت ارشاد اعلام کردیم ،اجرا شود اما اصلا اجرا نکردند که بگوییم عوض شده است.

مدیر روابط عمومی کنسرت دبو ادامه داد: علی ترابی معاون احمدی مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد یک روز قبل از کنسرت در برنامه آزمایشی گروه حاضر شد و ایشان تایید کردند که گروه هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه گروه دبو یکی از مشهورترین گروههای اندونزی است ،اظهار داشت:گروه دبو در اندونزی عمرش به 8 - 7 سال می‌رسد ولی شهرتش در این چند سال به قدری زیاد است که شاید یکی از مشهورترین و معروف‌ ترین گروه اندونزی است.
شهیدی بیان داشت:ما تا کنون منتظر جواب ارشاد بودیم و اما از امروز به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین کنسرت گروه دبو،‌ دو ساعت مانده به اجرا از سوی مدیر دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد لغو مجوز شد.[لغو کنسرت گروه دبو]

کد خبر 59644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز