مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

۵۶۰ روز دیگر تا پایان ساخت تونل توحید باقی مانده‌است؛ ماراتنی که ۲ هزار نیروی کار و متخصص در ۳ نوبت کاری و نزدیک به ۲۸ جبهه کاری آن را ادامه می‌دهند.

رئیس و نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران صبح جمعه ۶ اردیبهشت در بازدید از تونل توحید مراحل مختلف پیشرفت کار ساخت بزرگ‌ترین تونل شهری کشور و دومین تونل هوشمند تهران را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس شورای شهر تهران با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی کار گفت: با تصویب و تامین بودجه ۱۲۷ میلیاردی برای احداث این تونل امیدواریم نیازمندی‌های اولیه به خوبی تامین شود؛ هرچند تونل‌سازی‌ در ایران با معارض‌های مختلفی همراه است و عملکرد شهرداری نیز در این حوزه بسیار خوب بوده‌است.

مهدی چمران در ادامه گفت: با وجود رشد قیمت به ویژه برای کالاهایی مانند سیمان و میلگرد که اندکی نگرا‌ن‌کننده است  اما امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ و مدیریت دقیق همه مسائل مربوط به این طرح به نتایج خوبی برسد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کارگران و مهندسان طرح تونل توحید گفت: هرچند با افتتاح این تونل مشکل ترافیکی این محدوده به نحو مطلوبی کاسته خواهد شد اما معضل ترافیک تهران همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و با احداث چند تونل نمی‌توان انتظار داشت که این معضل حل شود.

چمران از همکاری دستگاه‌های مختلف برای حل مشکل ترافیک تهران به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: باید همه از بار مشکلات حمل‌ونقل عمومی بکاهیم و گرنه ده‌ها تونل دیگر هم که بسازیم، فقط مشکل یک منطقه را حل می‌کند و به‌نظر می‌رسد باید بار ترافیکی را به جای ایجاد تونل‌های متعدد از طریق سامانه حمل‌ونقل ریلی حل کنیم.

وی در ادامه به طرح‌های دیگر مدیریت شهری برای کاهش ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: بهتر است در همه نقاط شهر، گشایشی در ترافیک به وجود آید. پیشنهاد ما نیز این است که بزرگراه‌ها در دو سطح ساخته شوند. به گفته چمران دو بزرگراه امام علی و یادگار امام حتما باید در دو سطح ساخته شود.

آماده اختصاص بودجه بیشتر

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: شرایط پیشرفت کار با توجه به پیچیدگی‌ کار در محدوده شهری مطلوب است و با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح توسط شهرداری مشکلی در مورد اعتبار ندارند.

حمزه شکیب بر رفع مشکلات زیست‌محیطی و کارگاهی این طرح تاکید کرد و گفت: درصورتی که این طرح برای تهیه تجهیزات و امکانات لازم از خارج دچار مشکل شود، می‌توان بر منابع شهرداری تکیه کرد و شورا آماده اختصاص بودجه بیشتر است تا این تونل در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

در ابتدای این بازدید رئیس دفتر فنی طرح تونل توحید از پیشرفت ۳۰ درصدی کار احداث تونل توحید خبر داد و گفت: طول پیشروی در بخش میانی طرح ۷۹۰ متر و طول پیشروی در بخش کناری ۳۹۰ متر است.

حسن فریدنی به کمبود‌های امکاناتی نظیر سیمان و میلگرد اشاره کرد و گفت: این طرح در شرایط فعلی و بعد از این روزانه حداقل ۳۰۰ تن سیمان در تمام جبهه‌ها نیاز دارد.

وی در ادامه از مشکلات دیگر نظیر کمبود گازوئیل برای نیروگاه‌ و ماشین آلات این طرح خبر داد و افزود: شهرداری تهران برای حل این مشکل و تامین سوخت مورد نیاز اقدامات لازم را انجام داده‌است.

۵۶۰ روز دیگر بزرگ‌ترین تونل شهری کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و شورای شهر تهران نیز با حضور در کنار کارکنان این طرح بزرگ بر این مهم تاکید کردند.

کد خبر 49879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز