مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: آخرتیرماه کارساخت بیش از ۲۵ درصد تونل توحید به اتمام می‌رسد برهمین اساس با پایان یافتن کار ساخت گالری میانی تونل توحید، رمپ شمالی این تونل به میدان جمهوری وصل خواهد شد.

از سوی دیگر درحالی‌که می‌رفت با اتمام ۹۵ درصد مشکلات معارضین ملکی وتاسیساتی، تابلوی روزشمارتونل توحید با اعلام عدد ۵۳۴ برطرف کردن پیروزمندانه یکی ازعمده‌ترین موانع برسرراه خود را جشن بگیرد، بحران کمبودسیمان، سوخت و میلگرد ازسوی دیگری سربرآوردتا بار دیگر مدیریت شهری را با چالش جدیدی در پایبندی به وعده اتمام به موقع تونل توحید روبه‌رو سازد؛ امری که قالیباف شهردارتهران را وادار می‌سازد به‌صورت روزانه با تامین مصالح، حتی از بازار آزاد بر سر وعده خود با شهروندان باقی بماند.

این درحالی است که دست‌اندرکار طرح بر انبارکردن مصالح برای مقاطع یک ماهه اصرار داشته و از آن به‌عنوان یک ضرورت و اصول اجرایی طرح‌های عظیمی از این دست نام می‌برد.

در هر حال به‌نظر می‌رسد شهرداری تهران باوجود برطرف کردن موانع جدی نظیر تامین به‌موقع اعتبارات و رفع معارضین ملکی و تاسیساتی و غیره ‌با معضل کمبود سیمان و سایر مصالح ساختمانی اعم از میلگرد و سوخت مواجه شود؛ امری که تداوم آن پیش‌بینی اتمام کار در سال ۱۳۸۸ را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

آغاز مرحله دیگر

با این همه، امروز عملیات ساخت رمپ جنوبی تونل توحید واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی حدفاصل خیابان دامپزشکی تا خیابان شکوفه به‌عنوان آخرین جبهه آغاز و متعاقب آن کار در تمام جبهه‌ها اعم از رمپ شمال، شفت توحید، شفت آزادی، شفت جمهوری و رمپ جمهوری فعال خواهد شد.

با اجرای این طرح به‌مدت یک سال شاهد انحراف مسیرومحدودیت‌های ترافیکی شامل انسداد مسیرهای تندرو شمال به جنوب وجنوب به شمال محدوده مورد اشاره خواهیم بود.

در این مدت گرچه شهروندان می‌توانند از طریق کندروهایی که به‌صورت ۳ خطه برای تردد آنها تعریف و اجر شده عبور کنند اما این اقدامات همچنان پیش‌بینی بروز محدودیت‌های ترافیکی را رد نکرده و کارشناسان را وادار ساخته است پیشنهاد استفاده از مسیرهای جایگزین برای شهروندان را مطرح کنند.

به گزارش همشهری، با ساخت تونل توحید، ۲ بزرگراه شهید چمران و نواب صفوی به یکدیگر متصل و رینگ‌های ترافیکی شمالی-جنوبی تهران تکمیل خواهند شد.

با اجرای این طرح علاوه بر حل معضل ترافیک در تقاطع‌های حدفاصل خیابان‌های باقرخان تا آذربایجان شاهد کاهش ترافیک اتوبان‌های موازی، نظیر مدرس، یادگارامام و.... صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و بصری خواهیم بود.

کد خبر 52680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز