مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: پس از تاکید وزارت کشور برای احداث مونوریل در تهران و زیر بار نرفتن شهرداری به دلیل نداشتن توجیه کارشناسی،در یکی از روزهای دی ماه بود که

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد تبصره 13 طی نامه‌ای به شهرداری تهران خبر از قطع کمک‌های وزارت کشور به شهرداری تهران داد.
این در حالی بود که ستاد تبصره13، ناتوان از اجرای مصوبات قانونی اقدام به انتشار چنین نامه‌ای کرده‌بود.

پس از بحث‌ها و جنجال‌های وزارت کشور در مورد مونوریل و سامانه‌ حمل و نقل شهری و به ویژه اتوبوس‌های تندرو، این‌بار نوبت به تونل در حال ساخت توحید رسیده‌است.
به گزارش ایسنا، مدیر کل دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورگفت: مطالعات ترافیکی تونل توحید با توجیه ترافیکی کامل صورت نگرفته  چرا که این مطالعات توسط حوزه معاونت عمرانی تهیه شده‌است که تخصص کافی در این زمینه ندارد.

مجتبی شفیعی افزود: بهتر است شهرداری تهران همانطور که در مورد به کارگیری مشاوران خارجی در طرح مونوریل اصرار دارد، در مورد اجرای طرح‌های مهمی چون تونل توحید نیز مطالعات کافی را انجام دهد. وی اظهار داشت: زمینه احداث پل به جای تونل توحید در این محدوده وجود دارد و قطعا هزینه تقریبی احداث پل یک دهم ساخت تونل است.

به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که تونل از نظر ایمنی و هزینه دارد گزینه احداث پل بسیار مناسب‌‌تر باشد.شفیعی همچنین طرح خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو را فاقد مطالعات ترافیکی دانست و شهرداری تهران را به نداشتن توجیه علمی در زمینه اجرای طرح‌های حمل و نقل متهم کرد.

هیچ طرحی بدون مطالعه نیست

به گزارش ایسنا،‌ از سوی دیگر، مدیر عامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تهران در این باره گفت: هیچ طرح شهری در تهران بدون پشتوانه مطالعات ترافیکی اجرا نمی‌شود و بر این اساس شهرداری تهران پیش از آغاز هر طرحی در هر نقطه از شهر نسبت به اتمام مطالعات ترافیکی اقدام می‌کند.

شهریار افندی زاده بر ضرورت اتصال بزرگراه شهید چمران به شهید نواب صفوی در قالب کمربند داخل شهر تهران به عنوان یکی از اتصالات مهم تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه با مشارکت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مطالعات ترافیکی در 2 جبهه شمالی و جنوبی تونل توحید صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تکمیل خطوط مترو در بلند مدت، اهمیت توسعه خطوط اتوبوسرانی با محوریت خطوط ویژه و تندرو را یادآورشد و گفت: به این منظور تبدیل خطوط اتوبوسرانی عادی به خطوط ویژه و تندرو، در دستور کار قرار دارد و در برنامه 5  ساله حمل و نقل و ترافیک تهران نیز مورد تاکید قرار گرفته‌است. معاونت ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که هیچ نامه‌ای از سوی سازمان شهرداریها در خصوص طرح تونل توحید دریافت نکرده‌ایم.

مطالعات خطوط اتوبوس تندرو
کارشناس ارشد مهندسی حمل و نقل و ترافیک، با اشاره به اتمام مطالعات ترافیکی خط یک اتوبوس‌های تندرو از میدان آزادی تا چهار راه تهرانپارس گفت: این مسیر دارای توجیه ترافیکی جامع و کارشناسی است که گزارش کامل آن به وزارت کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به این که علاوه بر خط یک مسیر تندرو اتوبوسرانی، مطالعات خط 2 نیز به اتمام رسیده و مطالعات خط3 در دست انجام است، خاطرنشان کرد: در شبکه اتوبوسرانی تهران150 کیلومتر خط تندرو در کوتاه مدت پیش‌بینی شده که به عنوان مکمل خطوط مترو در بلند مدت عمل می‌کنند.

کد خبر 50976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز