مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: احداث تونل شرقی - غربی در ادامه بزرگراه صدر به دلیل نبود معبر عریض به صورت دو تونل رفت و برگشت طراحی شده است.

ناصر گودرزوند قائم مقام معاون فنی عمران شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب گفت: این تونل در مسیر غرب به شرق از ادامه نیایش به زیر خیابان ولیعصر(عج) ، بلوار اسفندیار و در ادامه به بزرگراه مدرس و خیابان آرش خواهد رسید و این خیابان را نیز از حالت بن بست خارج خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی ادامه داد: در مسیر شرق به غرب نیز این تونل در نقطه تلاقی بزرگراه صدر به مدرس، در مسیر مستقیم به خیابان ولیعصر متصل و در ادامه از پارک ملت به جنوب کردستان وصل خواهد شد.

قائم مقام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این تونل شرقی - غربی به صورت رفت و برگشت اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در این مسیرها معبر عریض نداشتیم امکان ایجاد مسیر رفت و برگشت در یک تونل نبود وبه صورت مجزا این تونل ها را احداث خواهیم کرد.

وی در مورد هزینه این پروژه گفت: طراحی و اجرای این تونل به صورت EPC انجام می شود و تا این پروژه به مناقصه نرود قیمت نهایی مشخص نخواهد شد ولی بر آورد اولیه ما حدود 100 میلیارد تومان است.

گودرزوند در مورد طول این تونل گفت: مسیر رفت (غرب به شرق ) کوتاه‌تر از مسیر برگشت و حدود هزار متر و مسیر برگشت بالای دو هزار متر خواهد بود.

قائم مقام معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در مناطق 11 ، 12، 6 و7 که مناطق مرکزی تهران محسوب می‌شوند ما پروژه‌های زیر گذر زیادی طراحی کرده‌ایم، گفت : به دلیل مشکلات رفع معارض‌، قیمت بالای املاک و ترافیک در این مناطق امکان عملیاتی شدن این پروژه‌ها نیست و در صورت حل  این مشکلات  پروژه‌ها به مرحله عملیاتی خواهند رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های این سازمان که در ماه آینده افتتاح خواهند شد گفت: در روزهای ابتدایی تیر ماه پل بلوار فردوس، کاشانی و تقاطع سه راه آزمایش و کلاهدوز به ترتیب افتتاح خواهند شد.

گودرزوند در مورد پروژه‌هایی که به زودی به مرحله اجرا در خواهند آمد گفت: فاز جدید بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه محمد علی جناح و  پل ستارخان را به زودی عملیاتی خواهند شد.

کد خبر 54242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز