جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

پگاه شفتی: ایتالیا از کشورهای در معرض زلزله است.

دوچرخه شماره ۹۰۵

زلزله‌های مهیبی که در این کشور رخ می‌دهند، یک شرکت پیشرو در ساخت خانه‌های تاشو و فوری را واداشته نوعی خانه طراحی کند که در عرض ۳۶ساعت برپا و ساخته می‌شود.

اين خانه‌هاي انعطاف‌پذير و تاشو، به راحتي حمل و نقل مي‌شوند و در هرکجا که کاربر بخواهد سرپا مي‌شوند. اين خانه‌ها «ماژولار» هستند، يعني بسته به سليقه و نياز کاربر تغيير مي‌کنند. کاربر حتي مي‌تواند جنس و اندازه‌ي خانه‌ي مورد نظر خود را نيز تعيين کند و خانه‌ي مورد نظرش را بر اساس بودجه انتخاب کند.

اين خانه‌ها را يک طراح ايتاليايي به‌نام «رناتو ويدال» طراحي کرده و تمام عناصر مدرن را در آن به‌کار برده است. اين خانه‌‌ها هم براي قبل از زلزله و هم بعد از زلزله مناسبند.

براي قبل از زلزله، از آن جهت مناسبندکه در برابر زلزله مقاومت دارند و از مواد سبک ساخته شده‌اند. مناسب‌بودن اين خانه‌ها براي بعد از زلزله هم به اين دليل است‌که به سرعت قابل نصب‌اند و با آن‌ها زود مي‌توان سرپناهي براي کساني برپا كردکه خانه‌ها‌شان را در زلزله از دست داده‌اند.

طراح با انتخاب صفحه‌هاي خورشيدي که بر روي سقف‌هاي مخروطي اين خانه‌ها نصب مي‌شوند، خيال ساکنان خانه را از تأمين انرژي هم راحت کرده است.

اين خانه‌هاي راحت و فناورانه مي‌توانند صنعت و بازار مسکن را متحول کنند. آن‌ها نوآوري، فناوري و سازگاري با محيط‌زيست را در هم ادغام كرده‌اند. از اين‌ها گذشته، اين خانه‌ها بسيار ارزان‌تر از نمونه‌هاي معمولي‌اند و مي‌توانند خود را با سليقه‌ي کاربر وفق بدهند. 

براي ساخت اين خانه‌ها احتياجي به حفاري‌هاي پرهزينه و فونداسيون‌هاي زمان‌بر نيست. آن‌ها به راحتي و با يک سيستم نوآورانه محکم به زمين مسطح وصل مي‌شوند و هروقت کاربر خواست مي‌تواند خانه‌اش را بردارد، تا کند و در انبار بگذارد و هنگام نياز دوباره سراغ آن برود.

اين سازه‌ها مي‌توانند در هرکجا بي‌نياز از شبکه‌ي انرژي برپاشوند و به لطف صفحه‌هاي خورشيدي، انرژي مورد نياز خود را تأمين کنند.

يکي از دلايلي که مي‌تواند اين سازه را محبوب کند قابليت کوچک و بزرگ‌شدن آن است. کاربر مي‌تواند بسته به نيازش يک ماژول(تکه) به آن اضافه يا کم کند. وسعتش را کوچک يا بزرگ کند و از آن‌جايي که اين خانه‌ها بسيار سازگار با محيط‌زيست است، امکان صرفه‌جويي را به کاربر مي‌دهد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۵

هر چند اين خانه‌ تاشو است و فوري ساخته مي‌شود، اما اين‌ باعث نشده كه طراح، عنصر زيبايي را فراموش کند

 

دوچرخه شماره ۹۰۵

نمايي از داخل؛ پر نور، امن و راحت. شايد خيلي از خانه‌‌هاي دائمي و پرهزينه اين سه‌ويژگي را نداشته باشند

 

دوچرخه شماره ۹۰۵

پایه‌ها روی یک صفحه نصب می‌شود تا خانه محکم شود. یک جرثقیل می‌تواند خانه را که مثل ورق‌های کاغذی روی هم تا شده‌اند، از هم باز و سرپا کند

 

دوچرخه شماره ۹۰۵

نماي ديگري از طبقه‌ي اول خانه که پر از منظره و پنجره است

 

دوچرخه شماره ۹۰۵

نماي ديگري از طبقه‌ي اول و پله‌هايي که به طبقه‌ي دوم منتهي مي‌شوند. طراحي مخروطي، اين امکان را به طراح داده است كه خانه را دو‌طبقه طراحي کند

کد خبر 393468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha