پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: آدم‌های کمی پیدا می‌شوند که بتوانند ادعا کنند صد‌در‌صد وقتشان طبق میل و برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

دوچرخه شماره ۸۳۵

خیلی‌وقت‌ها اتفاق‌هاي پيش‌بيني‌نشده، مشكلات و مسئولیت‌هایی که در زندگی داریم (مدرسه، خانواده و...)موجب می‌شود که بخش قابل‌توجهی از وقتمان صرف کارها و اهدافی شود که فقط متعلق به خودمان نیستند.

اما تابستان و وقت‌های خالی‌اش بهترین فرصت برای رسیدن به برنامه‌ها و هدف‌هایی است که در بقیه‌ی سال مظلوم واقع می‌شوند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۵

عكس: افسانه عليرضايي

 

  • توانایی

یادگیری، وقتی که نمره و ارزشیابی و کارنامه‌ای در کار نباشد، می‌تواند به‌طور فوق‌العاده‌ای لذت‌بخش شود. الآن فرصت خوبی است که خودت کلاس و کتاب درسی‌ات را انتخاب کنی.

می‌توانی زبان تازه‌اي یاد بگیری، در یک کلاس ورزشی ثبت‌نام کنی یا به‌سراغ یادگیری فن بیان و سخنرانی بروی؛ هرچیزی که به‌قول معروف عشقت می‌کشد!

 

  • سازندگی

خلاقیت معمولاً برای یک ایده و فکر جدید به‌کار می‌رود، اما ریشه‌ی این کلمه در انگلیسی معنی «ساختن» می‌دهد؛ بنابراین خلاقیت می‌تواند ساختن هر چیز جدیدی باشد.

بنشین فکر کن و با توجه به امکاناتی که داری، یک چیز کوچک اما به‌دردبخور را برای ساختن انتخاب کن. صرف‌کردن یکی دو ساعت زمان برای چنین کاری می‌تواند به‌شکل بی‌نظیری جذاب باشد.

 

  • مطالعه

از نشستن پای تلویزیون و این‌کانال و آن‌کانال‌زدن خسته شده‌ای؟ داشتن یک کتاب (و نه مرور وبلاگ و مطالب شبکه‌های اجتماعی!) موجب می‌شود مغزت را به‌كار بيندازي.

خواندن کتاب‌های سبک و کم‌حجم، بهترین پیشنهاد برای چنین مواقعی است و چون می‌دانی انرژی زیادی از تو نمی‌گیرد، راحت‌تر به‌سراغش می‌روی.

 

  • سرگرمی

بعضی از وقت‌ها هم فقط مخصوصِ گذراندن و به‌قول معروف کیف‌کردن هستند. پس یک سرگرمی بامزه پیدا کن که هدف خاصی نداشته باشد و صرفاً به تو حس خوبی بدهد و از انجامش لذت ببری.

بهتر است این سرگرمی ساده باشد و از نظر زمان و شرایط هم قید و بند و زمان خاصی نداشته باشد تا هروقت خواستی، بتوانی سراغش بروی و حتی مهم نباشد کی به پایان برسد.

کد خبر 337945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha