پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: سال نو بهترین فرصت برای یک شروع تازه است. آدم‌های موفق هیچ‌وقت از یادگیری دست نمی‌کشند و بنابراین همیشه در حال رشد و پیشرفت هستند. در این‌جا چهار پیشنهاد ساده اما مهم به تو می‌دهیم که می‌تواند موفقیت‌هایت را بیش‌تر کند.

دوچرخه شماره ۸۲۷
  • از شكست نترس

جمله‌اي هست به اين مضمون كه «اگر نتواني شكست را بپذيري، نمي‌تواني ياد بگيري». اشتباه‌كردن در يك كار، به تو كمك مي‌كند راه درستِ انجامش را ياد بگيري و به‌هرحال در مسير پيشرفت، خواه‌ناخواه گاهي پا در راه‌هاي اشتباه خواهي گذاشت.

اما در عوض بعد از شكست‌خوردن، بهترين شكل انجام كارها را ياد مي‌گيري؛ به‌طوري كه جلوي مشكلات احتمالي نيز گرفته شود. بنابراين از ترس اين‌كه اشتباه كني، دست از كار و تجربه‌كردن نكش.

  • فضاي اطرافت را بساز

بهترين راه براي ايجاد فضاي آرام و مناسب براي كار و زندگي، آن است كه خودت محيط اطرافت را شكل بدهي و اداره كني. جو اطرافت را طوري تغيير بده كه زمينه‌ي انجام كارهايي كه بايد بكني فراهم‌تر شود و كارهايي را كه نبايد به‌سراغشان بروي، سخت‌تر و غيرممكن‌تر شود.

منظور از تغيير محيط اطراف، جابه‌جاكردن ميز و صندلي نيست؛ احتمالاً مهم‌ترين چيز، حضور دوستان حمايتگر و مشوّق است. براي آدم‌هايي كه دوست دارند حالشان بهتر شود، هيچ‌چيز مؤثرتر از نشست و برخاست با آدم‌هاي سالم ديگر نيست.

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

 

  • در بلندمدت زندگي كن

صرفاً گرفتن اين تصميم كه درباره‌ي خودت و موفقيتت در يك دوره‌ي كوتاه قضاوت نكني و در عوض زندگي‌ات را در بلندمدت ارزيابي كني، به‌طور قابل‌توجهي پيشرفتت را بيش‌تر مي‌كند.

با هر دست‌انداز يا اتفاق ناخوشايندي كه ممكن است در دوره‌هايي براي هركس پيش بيايد، نااميد نشو و از تلاش دست نكش. پشتكارداشتن و فارغ از نتيجه‌ي آني به كار ادامه‌دادن، موجب مي‌شود كه بالأخره در پايان، مُزد زحمت‌هايت را بگيري.

جمله‌اي هست كه مي‌گويد: آن‌كه قهرمان شده، تنها يك ثانيه بيش‌تر مقاومت كرده است!

  • به كارها جذابيت ببخش

هزاران راه براي پيشرفت در زندگي هست؛ اما واقعيت اين است كه ما معمولاً دنبال راه‌هاي سخت، پيچيده و خارج از روال معمول براي يادگيري يا انجام كارها نمي‌رويم.

سعي كن چيزهاي تازه و نو را به برنامه‌هاي فعلي‌ات اضافه كني تا انجام كارها را ساده‌تر و جذاب‌تر كند. بازي‌كردن و يادگيري، دو قطب مخالف هم نيستند و برعكس، بازي يكي از طبيعي‌ترين راه‌هاي يادگيري است.

کد خبر 331311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha