همشهری آنلاین: شرکت‌های آمازون، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و دیگر شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در نامه‌ای به دادگاه فدرال حمایت و پشتیبانی خود از شرکت اپل را رسما اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش CNN، هريك از اين شركت‌ها بايد تا سوم ماه مارس دفاعيه خود از شركت اپل را تسليم دادگاه كنند. در اين ميان شركت مايكروسافت اولين شركتي بود كه از حمايتش از اپل در دادگاه خبر داد. برد اسميت مدير امور حقوقي مايكروسافت در جلسه رسيدگي كميته قضايي مجلس اعلام كرد مايكروسافت معتقد است پافشاري اپل بر مخالفت با راي دادگاهي كه اين شركت را وادار مي‌كند تا با نوشتن كدي جديد، امكان رمزگشايي از گوشي مهاجم سن‌برناردينو را براي FBI فراهم مي‌آورد، كاملا درست است.

اسميت مي‌گويد كنگره در عوض بايد قانون جديدي را تصويب كند كه در آن به چگونگي همكاري شركت‌هاي فناوري با نهاد‌هاي اجراي قانون در زماني كه اطلاعات يك متهم رمزگشايي شده، پرداخته شود. اسميت به نمايندگي از مايكروسافت گفت اپل به نكته مهمي اشاره مي‌كند و ما كاملا با اين شركت موافقيم كه درست‌ترين مكان براي مطرح‌كردن اين موضوع،‌اينجا در مجلس سنا و مجلس نمايندگان آمريكا است، جايي كه افرادي كه به انتخاب مردم به آن راه يافته‌اند، قدرت تصميم‌گيري درمورد اين موضوع را دارند.

اسميت كه در اين جلسه يك دستگاه 100 ساله مكانيكي محاسبات را به همراه برده‌بود،‌ اعلام كرد اين دستگاه پيشرفته‌ترين فناوري بوده‌است كه در زمان آخرين تغيير قانون All Writs وجود داشته‌است، اين همان قانوني است كه دادگاه براساس آن اپل را به همكاري با مقامات پليس وادار كرده‌است. به گفته اسميت دادگاه نبايد يك مسئله متعلق به قرن 21 را با استفاده از قانوني حل كند كه به دوران ساخت ماشين‌حساب مكانيكي تعلق دارد؛ بلكه دادگاه بايد اين موضوع را با استفاده از قانوني متعلق به قرن 21 حل كند و اين قانون را بايد كنگره بنويسد.

کد خبر 326439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha