همشهری آنلاین: وزارت دادگستری آمریکا جلسۀ استماع مشترک میان پلیس فدرال آمریکا و اپل را به درخواست اف بی آی لغو کرده است.

منابع نزدیک به اف بی آی از احتمال یافتن راهی توسط این نهاد امنیتی آمریکا برای شکستن قفل ورود به گوشی آیفون یکی از عاملان تیراندازی سن برناردینو بدون نیاز به اپل سخن می‌گویند.

دادستان‌های آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند یک «سازمان یا شخص ثالث» امکان شکستن قفل این گوشی تلفن را بدون نیاز به سیستم اپل به اف بی آی نشان داده است و در حال حاضر تنها نگرانی در مورد عملی بودن این روش بدون تحت تاثیر قراردادن اطلاعات آیفون مذکور است. چنانچه این روش میسر باشد اف بی آی دیگر نیازی به همکاری اپل ندارد.

عدم پذیرفتن درخواست اف بی آی از سوی اپل برای رمزگشایی تلفن سید رضوان فاروق به یک جنجال حقوقی میان این دو تبدیل شده و واکنش‌های زیادی را نیز در پی داشته است.

مقامات اپل می‌گویند در صورت همکاری با اف بی آی و ارائۀ سیستم رمزگشایی آیفون به این دستگاه دولتی، امنیت مشتریان خود را به خطر می‌اندازد. تیم کوک، رئیس اپل روز دوشنبه و به هنگام معرفی محصولات جدید خود، تاکید کرده است محافظت از داده‌های شخصی مشتریان یک امر ضروری برای اپل است.

مقامات اف بی آی اطلاعات موجود در گوشی سید رضوان فاروق را که به همراه همسرش مسئول مرگ ۱۴ نفر در سن برناردینو شناخته شده اند برای تحقیقات خود ضروری می‌دانند.

پیش از این دادگاهی حکم به همکاری اپل با اف بی آی داده بود اما مقامات اپل این درخواست را رد کرده و از شکایت به دیوان عالی خبر داده بودند. دعوای بین این دو حتی به کنگرۀ آمریکا نیز کشیده شد و دو طرف در جلسه ای توضیحات خود را در مقابل کمیته ای از سناتورها ارائه دادند.

روسای گوگل و فیسبوک حمایت خود را از تیم کوک اعلام کرده‌اند اما بیل گیتس همکاری با اف بی آی را به اپل توصیه کرده است.

کد خبر 328648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha