همشهری آنلاین: فهرست ۲۳ نامزد کسب توپ طلایی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

Golden Ball

ادن آزار (بلژیک / چلسی)

ادن آزار (Eden Hazard) یکی از ستون‌های اصلی تیم ملی فوتبال بلژیک و باشگاه چلسی محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۲ در ازای ۴۰ میلیون یورو از باشگاه لیل به چلسی پیوست. هافبک شماره ۱۰ چلسی در ۱۱۹ بازی‌ای که برای این تیم تا کنون (۲۰ اکتبر ۲۰۱۵) انجام داده، ۳۷ گل به ثمر رسانده است. کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های فرانسه و انگلیس در کارنامه افتخارات او ثبت شده است.

سرخیو آگرو (آرژانتین / منچسترسیتی)

آگرو که تاکنون ۶۸ بازی ملی برای آرژانتین انجام داده، در سال ۲۰۱۱ در ازای ۴۳ میلیون یورو از آتلتیکو مادرید به منچسترسیتی پیوست. این مهاجم خطرناک تاکنون در ۱۲۹ بازی باشگاهی برای این تیم ۸۷ گل به ثمر رسانده است. کسب قهرمانی لیگ برتر انگلیس در سال‌هاي ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از جمله موفقیت‌های او است. آگرو در سال ۲۰۰۹ به عنوان بهترین فوتبالیست آرژانتین انتخاب شد و در فصل گذشته نیز آقای گل لیگ برتر انگلیس شد.

زلاتان ابراهیمموویچ (سوئد / پاری سن ژرمن)

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان تیم ملی سوئد از جمله ستارگان جنجالی است که تاکنون در خدمت چندین باشگاه صاحب‌نام اروپا از جمله آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، آ ث میلان و بارسلونا بوده است. او در سال ۲۰۱۲ در ازای ۲۰ میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست و هنوز هم در این باشگاه توپ می‌زند. درخور توجه آن که مجموع مبالغی که در جریان نقل و انتقالات ابراهیموویچ رد و بدل شده، بر ۱۶۸ میلیون یورو بالغ می‌شود.

آندرس اینیستا (اسپانیا / بارسلونا)

آندرس اینیستا، ملی‌پوش تکنیکی بارسلونا تاکنون ۱۰۴ بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کرده است. او بیش از ۱۳ سال است که در خدمت بارسلونا است و تاکنون ۳۶۲ بازی برای این باشگاه انجام داده است. اینیستا در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا برگزیده شد. او تا امروز افتخارات زیادی را به همراه اسپانیا (قهرمانی اروپا و جهان) و بارسلونا (قهرمانی لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا) جشن گرفته است.

گرت بیل (ولز / رئال مادرید)

گرت بیل از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۳ در ازای ۹۱ میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست و در حال حاضر با کریستیانو رونالدو و خامس رودریگز مثلث جادویی رئال را تشکیل می‌دهد. بیل تاکنون در ۶۳ بازی برای رئال مادرید ۳۰ گل به ثمر رسانده است. او همچنین ۵۰ بار برای تیم ملی کشورش، ولز قدم به میدان گذاشته است.

کریم بنزما (فرانسه / رئال مادرید)

کریم بنزما، مهاجم تیم ملی فرانسه و رئال مادرید یکی دیگر از ستارگان این باشگاه پرآوازه است که نام او در فهرست نامزدهای بهترین بازیکن فوتبال سال اروپا به چشم می‌خورد. او در سال ۲۰۰۹ در ازای ۳۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. این مهاجم توانمند در ۱۹۴ بازی‌ای که تا الان برای رئال انجام داده، ۹۳ بار گلزنی کرده است. بنزما همچنین سه بار (۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴) به عنوان بهترین بازیکن فرانسه انتخاب شد.

پل پوگبا (فرانسه / یوونتوس تورین)

پل پوگبا، هافبک تیم ملی فرانسه و یوونتوس تورین در جام جهانی ۲۰۱۴ خوش درخشید و به عنوان بهترین بازیکن جوان این جام انتخاب شد. او پس از تجربه‌ای کوتاه در منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۲ به یوونتوس تورین پیوست و در حال حاضر یکی از ستون‌های اصلی این تیم محسوب می‌شود. این بازیکن ۲۲ ساله تا کنون ۲۳ بار نیز پیراهن تیم ملی فرانسه را بر تن کرده است.

یحیی توره (ساحل عاج / منچسترسیتی)

توره، ملی‌پوش کارکشته تیم ملی ساحل عاج از سال ۲۰۱۰ تا کنون در خدمت باشگاه منچسترسیتی است و تا کنون ۱۷۰ بازی برای این تیم و همچنین ۹۶ بازی برای تیم ملی کشورش، ساحل عاج انجام داده است. توره در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به‌طور پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال قاره آفریقا برگزیده شد و به همراه ساحل عاج نیز در سال ۲۰۱۵ به قهرمانی آفریقا دست یافت.

کوین د بروینه (بلژیک / منچسترسیتی)

کوین د بروینه که یکی از استعدادهای بزرگ فوتبال بلژیک محسوب می‌شود، یکی از چهر‌ه‌های درخشان در فصل گذشته بوندس‌لیگا در آلمان بود. او در تابستان امسال در ازای ۷۵ میلیون یورو باشگاه ولفسبورگ را ترک کرد تا به منچسترسیتی بپیوندد. این هافبک تکنیکی تا کنون ۳۶ بازی برای تیم ملی بلژیک انجام داده است.

ایوان راکیتیچ (کرواسی / بارسلونا)

ایوان راکیتیچ، هافبک تیم ملی کرواسی تنها ستاره کشورش است که نام او در فهرست ۲۳ نفره‌ نامزدهای عنوان بهترین بازیکن جهان به چشم می‌خورد. راکیتیچ در سوئیس به دنیا آمده، اما با توجه به کرواسی‌تبار بودنش، برای این کشور به میدان می‌رود. راکیتیچ از سال ۲۰۱۴ تا کنون در خدمت باشگاه پرآوازه‌ بارسلونا است.

آرین روبن (هلند / بایرن مونیخ)

روبن، مهاجم تیزپای تیم ملی هلند در سال ۲۰۰۹ به باشگاه بایرن مونیخ پیوست و همچنان در خدمت این باشگاه‌ است. او که پیشتر در باشگاه‌های چلسی و رئال مادرید توپ می‌زده، تاکنون موفقیت‌های زیادی را با این باشگاه‌ها جشن گرفته است، از جمله کسب عنوان قهرمانی لیگ انگلیس، اسپانیا و آلمان. او همچنین در سال ۲۰۱۰ به همراه هلند نایب ‌قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۱۴ به مقام سوم جام جهانی برزیل دست یافت.

خامس رودریگز (کلمبیا / رئال مادرید)

خامس رودریگز، بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی کلمبیا ستاره‌ درخشان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل بود و آقای گل و برنده‌ کفش طلایی این مسابقات شد. او پس از این موفقیت در ازای ۸۰ میلیون یورو باشگاه فرانسوی موناکو را ترک گفت و به خدمت رئال مادرید درآمد. او تاکنون ۳۱ بازی برای رئال مادرید و ۳۴ بازی نیز برای تیم ملی کلمبیا انجام داده است.

کریستیانو رونالدو (پرتغال / رئال مادرید)

رونالدو در سال گذشته به عنوان بهترین فوتبالیست انتخاب شد. او در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ نیز به این عنوان دست یافته بود. رونالدو در سال ۲۰۰۹ در ازای ۹۴ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و به این ترتیب رکورددار نقل و انتقالات در جهان فوتبال شد. او تاکنون ۲۰۸ بازی برای رئال مادرید انجام داده و ۲۳۱ گل در رقابت‌های گوناگون برای این باشگاه به ثمر رسانده است. او کاپیتان تیم ملی پرتغال نیز هست.

آلکسیس سانچز (شیلی / آرسنال)

آلکسیس سانچز، بازیکن تیم ملی فوتبال شیلی در کنار آرتورو ویدال یکی از ستارگان بزرگ فوتبال کشورش است که در اروپا فعالیت دارد. او پس از سه سال حضور در باشگاه بارسلونا (۸۸ بازی و ۳۸ گل) در سال ۲۰۱۴ به باشگاه آرسنال پیوست و حال در لیگ برتر انگلیس فعال است. او تاکنون ۸۶ بار برای تیم ملی شیلی به میدان رفته است. کسب عنوان قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین موفقیت او با تیم ملی كشورش است.

لوئیس سوارز (اروگوئه / بارسلونا)

لوئیس سوارز، مهاجم زهردار تیم ملی اروگوئه و اف ث بارسلونا از چهره‌های جنجال‌برانگیز دنیای فوتبال محسوب می‌شود. او به خاطر گاز گرفتن یکی از مدافعين ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برای مدتی از حضور در میدان محروم بود. البته قابلیت‌های گلزنی او سبب شد که بارسلونا در سال ۲۰۱۴ او را در ازای بیش از ۸۱ میلیون یورو به خدمت خود درآورد. او، مسی و نیمار مثلث جادویی بارسلونا را تشکیل می‌دهند.

تونی کروس (آلمان / رئال مادريد)

تونی کروس از جمله چهره‌های برجسته فوتبال آلمان در سال‌های اخیر است. او پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ و کسب عنوان قهرمانی فوتبال جهان به همراه آلمان، باشگاه بایرن مونیخ را ترک کرد و به جمع سفیدپوش‌های رئال مادرید پیوست. کروس از تکنیکی عالی در زدن ضربه‌های ایستگاهی و آزاد و همچنین دادن پاس‌های بلند برخوردار است و هم به عنوان هافبک دفاعی و هم هافبک تهاجمی و بازی‌ساز در میدان حضور می‌یابد.

روبرت لواندوسکی (لهستان / بایرن مونیخ)

روبرت لواندوسکی، مهاجم خطرناک تیم ملی لهستان و بایرن مونیخ از بازیکنانی است که مدافعين نباید لحظه‌ای از او غافل بمانند. او شم گلزنی زیادی دارد و تاکنون گل‌های سرنوشت‌ساز و مهمی برای لهستان و همچنین باشگاه‌های خود به ویژه بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ به ثمر رسانده‌است. لواندوسکی تا الان ۷۳ بازی ملی برای لهستان انجام داده و ۴ سال گذشته به طور پیاپی به عنوان بهترین بازیکن کشورش انتخاب شده است.

خاویر ماسکرانو (آرژانتین / بارسلونا)

ماسکرانو، ملی‌پوش کارکشته آرژانتین از سال ۲۰۱۰ به این سو یکی از ستون‌های اصلی باشگاه بارسلونا محسوب می‌شود. او هم می‌تواند به عنوان مدافع میانی در میدان حضور یابد و هم نقش هافبک دفاعی را ایفا کند. ماسکرانو که تاکنون ۱۱۷ بازی ملی برای آرژانتین انجام داده، سهم مهمی در صعود این تیم به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشت. او موفقیت‌های زیادی را نیز با بارسلونا جشن گرفته است.

لیونل مسی (آرژانتین / بارسلونا)

مسی که در سال ۲۰۱۵ تاج بهترین بازیکن فوتبال اروپا را بر سر گذاشته، مدعی شماره یک شکار عنوان بهترین فوتبالیست جهان محسوب می‌شود. این "غول ریزنقش" از سال ۲۰۰۴ در باشگاه بارسلونا توپ می‌زند و در طی بیش از یک دهه فعالیت خود در این باشگاه، رکوردهای گلزنی زیادی به جای گذاشته است. مسی در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ چهار بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شده بود.

توماس مولر (آلمان / بایرن مونیخ)

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ستاره‌ توماس مولر، ملی‌پوش مهارنشدنی آلمان درخشیدن گرفت. او از آن زمان تاکنون به یکی از چهره‌های ثابت تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ بدل شده و با هر دو تیم موفقیت‌های بزرگی را جشن گرفته است، از جمله کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ و قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۱۳. ناگفته نماند که در فصل جاری تلاش پیگیر منچستر یونایتد برای شکار او بی‌نتیجه ماند.

مانوئل نویر (آلمان / بایرن مونیخ)

مانوئل نویر تنها دروازه‌بانی است که نام او در فهرست ۲۳ نفره نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان به چشم می‌خورد. او یکی از چهر‌ه‌های درخشان جام جهانی ۲۰۱۴ بود و اکثر صاحب‌نظران او را در حال حاضر بهترین و مدرن‌ترین دروازه‌بان جهان می‌دانند که نه تنها در حفظ سنگر خود موفق است، بلکه از قابلیت‌های بازی‌سازی برخوردار است و می‌تواند در خطرآفرین بودن تیمش سهیم باشد.

نیمار (برزیل / بارسلونا)

در فهرست ۲۳ نامزد عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان تنها نام یک برزیلی دیده می‌شود: نیمار. ستاره‌ شماره ۱۰ تیم ملی برزیل در سال ۲۰۱۳ در ازای ۵۷ میلیون یورو به بارسلونا پیوست و از آن زمان تاکنون در خدمت این باشگاه است. این بازیکن تکنیکی به همراه لیونل مسی و لوئیس سوارز مثلث جادویی و زهردار بارسلونا را تشکیل می‌دهد. نیمار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان بهترین بازیکن آمریکای جنوبی انتخاب شده بود.

آرتورو ویدال (شیلی / بایرن مونیخ)

ویدال دومین ملی‌پوش شیلی، یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی در جهان محسوب می‌شود. او پس از کسب تجربیاتی موفق در باشگاه ایتالیایی یوونتوس تورین، در سال ۲۰۱۵ به خدمت بایرن مونیخ درآمد. او تاکنون ۶۹ بار پیراهن تیم ملی فوتبال شیلی را بر تن کرده و به همراه این تیم نیز عنوان قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی در سال جاری میلادی را کسب کرده است.

 

کد خبر 311159

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha