مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری از شیوع پدیده اجاره موقت اقامتگاه‌های بدون مجوز به گردشگران در کشور خبر داده و گفته است که ۲۰هزار اقامتگاه مسافرتی غیرمجاز در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

گردشگری

 آنطور كه محمدرضا پوينده به ايسنا اعلام كرده است، هنوز هم نمي‌توان آمار دقيقي از خانه‌هايي كه تبديل به اقامتگاه مسافري شده بودند، ارائه كرد. او از شهر مشهد به‌عنوان يكي از مهم‌ترين شهرهايي نام برده كه تعداد اقامتگاه‌هاي غيرمجاز آن در رتبه نخست قرار گرفته است. مديركل دفتر برنامه‌ريزي و حمايت از توسعه گردشگري همچنين گفته است كه تحرك‌هاي زيرزميني پديده‌اي همه‌گير است كه حالا به بخش گردشگري نيز سرايت كرده و برخورد با آنها مشكل است.

به گفته محمدرضا پوينده، بسياري از واحدهاي گردشگري كه فعاليت غيرمجاز دارند در روزنامه‌هاي پرتيراژ آگهي مي‌دهند و در آگهي اين روزنامه‌ها گاهي ديده شده كه شخص فقط با يك شماره تلفن همراه تورگرداني مي‌كند. پوينده حتي به فعاليت اقامتگاه‌هاي غيرمجاز در تهران نيز اشاره كرده است. آنطور كه او خبر داده، در شهر تهران خانه‌هايي موجودند كه بدون مجوز براي يك شب يا مدت زمان كوتاه به مسافران اقامت مي‌دهند كه بايد سريع‌تر اين موضوع ساماندهي شود.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و حمايت از توسعه گردشگري معتقد است كه وقتي اقامت غيرقانوني امكان‌پذير باشد در ارائه خدمات ناهنجاري ايجاد مي‌شود كه دامن اقامتگاه‌هاي مجاز را نيز مي‌گيرد و براي همين قرار شد اين چالش در جلساتي در سطوح عالي كشور براي ساماندهي اوضاع برگزار شود.پوينده اقدام انجام شده براي مقابله با فعاليت زيرزميني اقامتگاه‌هاي غيرمجاز را ايجاد سايت خانه مسافر و معرفي واحدهاي اقامتي، نظام‌مند‌كردن و توزيع سفر در اين خانه‌ها اعلام كرد كه هم‌اكنون نيز قرار است بر موضوع بيمه و معافيت مالياتي واحدهاي اقامتي معرفي شده در سايت خانه مسافر كار شود.

او همچنين برخورد قانوني با واحدهاي غيرمجاز را راه‌حل ساماندهي فعاليت‌هاي زيرزميني اقامتگاه‌هاي غيرمجاز خواند و افزود: اگر واحدهاي اقامتي به فعاليت غيرمجاز خود ادامه دهند با هماهنگي ناجا و به‌دنبال شيوه‌نامه‌اي كه ابلاغ خواهد شد از فعاليت غيرقانوني اين خانه‌ها جلوگيري و با آنها برخورد مي‌شود.

کد خبر 278250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha