غربالگری ۱۱۶۸منطقه نمونه گردشگری که در دولت قبل به‌عنوان مناطق هدف گردشگری اعلام شده بود در سازمان میراث فرهنگی ادامه دارد.

گردشگران خارجی


اگرچه خبرگزاري ايسنا پيش‌بيني كرده 200منطقه نمونه گردشگري از ميان 1168منطقه نمونه اعلام شده در نهايت به فرجام مي‌رسند اما آنطور كه جلال تاجيك مديركل مناطق نمونه و زيرساخت‌هاي گردشگري به اين خبرگزاري اعلام كرده است، غربالگري مناطق نمونه همچنان ادامه دارد و آذرماه نيز جلسه‌اي با 110سرمايه‌گذار مناطق نمونه گردشگري با حضور مقاماتي از وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي و جهادكشاورزي كه بيشترين حجم مشكلات مناطق نمونه با آنها است برگزار مي‌شود تا حمايت‌هاي بيشتري براي سرمايه‌گذاران به اين مناطق جلب كنيم.

به‌گفته جلال تاجيك، مناطق نمونه گردشگري يا در بخش اراضي مشكل دارند يا با مناطق طبيعي، جنگل‌ها و آبخيزداري، براي همين تصميم گرفته شده كه مقامات دستگاه‌هاي مرتبط با سرمايه‌گذاران مناطق نمونه گردشگري روبه‌رو شوند و مطالبات و مشكلات را حضوري مطرح كنند.اگرچه به‌گفته تاجيك تاكنون ديدارهاي حضوري با سرمايه‌گذاران و بازديد از مناطق در استان‌هاي مختلف ادامه داشته اما در ميانه راه اين نتيجه‌گيري حاصل شده كه براي حتي يك‌بار هم كه شده اجماعي از وزارتخانه‌هاي درگير با موضوع مناطق نمونه گردشگري و سرمايه‌گذاران اين مناطق صورت بگيرد.تاجيك همچنين گفته است كه تاكنون هيچ منطقه نمونه گردشگري در بازنگري‌ها و غربالگري مناطق، حذف نشده و حتي فريز نشده است.

پيش‌تر در دولت گذشته با تصويب مناطق نمونه گردشگري در كشور كه برخي از آنها در نقاطي قرار داشتند كه داراي زيرساخت‌هاي مناسب گردشگري نبودند، قرار شد تا نقاط گردشگري كشور افزايش بيابد. به‌عنوان نمونه در برخي نقاط و روستاهاي كشور مناطقي به‌عنوان منطقه نمونه گردشگري انتخاب شدند كه مستعد گردشگري نبودند و حتي ايجاد زيرساخت گردشگري در آنها فراهم نبود. با وجود اين مديران سابق سازمان ميراث فرهنگي اصرار زيادي بر نقطه‌گذاري در مناطق مشخص شده با عنوان منطقه نمونه گردشگري داشتند و براساس همين اصرار مصوبه دولت قبل را نيز گرفتند.

اكنون مديران كنوني سازمان ميراث فرهنگي مشغول غربالگري مناطق نمونه گردشگري كشور شده‌اند و مشخص شده است كه بسياري از مناطق هدفگذاري شده در گردشگري با عنوان منطقه نمونه، قابليت تبديل به منطقه گردشگري را نداشته و مشخص نيست به چه دليل بر ايجاد اين مناطق در دولت قبل اصرار شده است.اكنون مديران كنوني سازمان ميراث فرهنگي از آنجا كه مناطق تعيين شده مصوبه دولت قبل را داشته است نمي‌دانند بايد با مناطق توجيه‌ناپذير چه كنند؟

کد خبر 278647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha