یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رضا سید حسینی ، مترجم صاحب نام و سر ویراستار مجموعه شش جلدی فرهنگ آثار در دیدار از سرای اهل قلم از عرضه جلد نخست فرهنگ ‌آثار ایرانی-اسلامی خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین وی که به بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده بود، ضمن اعلام این خبربه ستاد خبری سرای اهل قلم گفت: «این دانشنامه در پی انتشار مجموعه شش جلدی فرهنگ آثار جهان» گردآوری شده که ویژگی آن تألیف محتوای آن است.

سید حسینی افزود: «مجموعه شش جلدی فرهنگ آثار جهان ترجمه‌ای از منبع فرانسوی بود اما فرهنگ آثار ایرانی ـ اسلامی با تلاش گروهی از پژوهشگران و نظارت علمی پژوهگشر برجسته احمد سمیعی گیلانی تألیف شده است.»

فرهنگ آثار ایرانی اسلامی مشتمل بر معرفی کتاب¬های پدید آمده در ایران و جهان اسلام است که در پی انتشار فرهنگ آثار جهان که آن نیز معرفی کتاب‌های منتشر شده در جهان از ابتدا تا سال 1992 میلادی بود تدوین، گردآوری و منتشر شده است.

جلد اول فرهنگ آثار ایرانی ـ اسلامی در 400 صفحه از سوی انتشارات سروش روانه بازار کتاب شده است.

این فرهنگ را دکتر احمد سمیعی سرویراستاری می کنند و شیوه تالیف آن برگرفته از روشی است که دست اندرکاران فرهنگ آثار 6 جلدی به کار گرفته اند.

فرهنگ آثار ایرانی- اسلامی نیز قرار است در 6 جلد در قطع رحلی انتشار یابد.

انتشارات سروش پیش ازاین فرهنگ آثار جهان را در 6 جلد و بیش از 5 هزار صفحه انتشار داده بودکه با اقبال اهل فکر و قلم روبرو شد.

کد خبر 21338

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز